A Fitur

Turisme de Barcelona rellança la seva campanya de promoció de la gastronomia local

Anuncia noves accions per atraure viatgers gastronòmics, que generen més impacte econòmic a la ciutat

barcelona/Fitur_487.jpg

barcelona/Fitur_487.jpg

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

La campanya ‘La revolució gastronòmica continua a Barcelona’ per incentivar el turisme gastronòmic a la capital catalana es prolongarà amb diverses accions després de la bona acollida dels últims mesos. Així ho ha anunciat Turisme de Barcelona en una presentació a la fira Fitur aquest dijous, a Madrid, on han explicat que la primera part de la campanya ja ha superat els objectius marcats, amb més de 100 milions d’impactes. L’acte ha estat protagonitzat pels xefs Joan Roca, del Celler de Can Roca, i Carlota Claver, de La Gormanda, com a representant de la nova generació de cuiners.

Els dos xefs han parlat del moment d’excel·lència que viu la cuina catalana i barcelonina. Roca ha remarcat la importància de la cuina a la ciutat i el reconeixement que estan rebent «per la projecció internacional de tot el sector».

La directora de màrqueting, Alexandra Marcó, ha explicat que l’equip de màrqueting està treballant amb diferents accions i amb esdeveniments per visualitzar el talent dels nous cuiners locals. «Turisme de Barcelona vol destacar aquest any, entre altres, la rellevància de les dones cuineres als restaurants amb més projecció i reconeixement internacional, per la qual cosa aviat presentarem una acció per donar visibilitat a l’important paper de la dona a la cuina», ha anunciat.

Importància estratègica

La campanya ‘La revolució gastronòmica continua a Barcelona’ pretén rellançar Barcelona com a destí de referència en excel·lència gastronòmica i dinamitzar l’economia del visitant i del sector de la restauració destacant valors entorn de l’alta gastronomia, la innovació, el talent i la creativitat. Una iniciativa que «recull el bon moment que viu la ciutat com a destí gastronòmic de qualitat gràcies a una nova generació de cuiners que han seguit l’esperit d’aquell moviment protagonitzat per noms com Ferran Adrià, Carme Ruscalleda i els germans Roca». Aquest esperit de la cuina catalana d’avantguarda és el que ha impulsat el consorci a organitzar una campanya pensada perquè tingui un llarg recorregut, han assenyalat.

Notícies relacionades

Segons Turisme de Barcelona, la gastronomia constitueix un dels elements prioritaris del turisme urbà junt amb les compres i les activitats culturals. És la primera activitat que experimenten els visitants quan viatgen. Més del 90% (un 92,4%, el 2021) van a restaurants a degustar la gastronomia local i cada visitant destina a prop del 50% de la despesa a la gastronomia. El viatger gastronòmic gasta un 24% més que aquell que ho fa per vacances, especialment el visitant que ve dels Estats Units, que eleva la despesa a un 30%.

Els europeus són els més interessats en la gastronomia, especialment els francesos i belgues, seguits del mercat nacional.