Pistes de la Universitat de Barcelona
Acord per a l’ampliació de l’Hospital Clínic als terrenys esportius de la Diagonal
La Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació, la UB i el mateix centre sanitari pacten construir un gran pol de salut a la frontera entre Barcelona i l’Hospitalet

Ja hi ha acord. Després de dos anys de converses, vuit mesos de negociació i un propòsit d’acord aquest mateix desembre, finalment aquest dimecres ha arribat la confirmació de l’acord institucional per ampliar l’Hospital Clínic als terrenys esportius que la Universitat de Barcelona (UB) té a la Diagonal, a la frontera de la capital i l’Hospitalet de Llobregat. Allà s’alçarà un nou campus d’atenció sanitària, docència i recerca de 290.000 metres quadrats, que les administracions defineixen com «un gran pol de coneixement en matèria de salut».
L’acord ha sigut difícil, perquè és a cinc bandes: la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació, la UB i el Clínic. Totes han enviat aquest dimecres un comunicat conjunt. Aquest desembre quedaven per resoldre alguns serrells rellevants, com l’instrument jurídic per canviar l’ús dels terrenys de la Diagonal i el detall dels usos que es mantindran al recinte històric de l’Eixample. Salvats aquests últims esculls, les parts han pogut anunciar la decisió definitiva.
«Aquest és el primer pas per crear un centre líder, intel·ligent, de referència nacional i internacional, que agrupi en un únic campus l’assistència, la docència, la recerca i la innovació en salut del Clínic», ha celebrat el consistori en un comunicat. Per al canvi d’ús dels terrenys es modificarà el PGM, és a dir, es requalificaran les parcel·les directament afectades i d’altres que puguin compensar els usos perduts. En pròxims mesos s’engegaran equips tècnics de treball, amb participació de totes les administracions implicades, per concretar el projecte, el finançament i el calendari.

/
Barcelona guanya terreny d’equipaments
«La futura construcció de les noves instal·lacions permetrà mantenir dispositius de l’hospital també a les seus de Villarroel, Plató i la Maternitat per cobrir les necessitats de la població de referència», ha avançat. A més, les institucions s’obren a estudiar oferir nous serveis per al barri a l’actual centre de Villarroel i el solar adjunt del carrer de Provença, que va quedar lliure al traslladar-se una caserna de bombers al parc Joan Miró.
«També s’ha acordat proposar futurs usos per proveir necessitats d’equipaments sanitaris, d’educació o dels Bombers de Barcelona, entre d’altres, així com zones verdes per esponjar l’Eixample, i fer-los compatibles amb els usos universitaris de la UB», diu la mateixa nota. En aquest procés el consistori es compromet a escoltar «les demandes que pugui expressar el veïnat».
La prèvia de l’acord
Notícies relacionadesLa decisió de remodelar i ampliar el Clínic la van prendre, el febrer del 2021, la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona i la Diputació. En un primer moment es van identificar vuit espais susceptibles d’acollir l’hospital, que anaven des d’ocupar l’espai de les Germanetes del carrer de Viladomat fins al solar de Provença on s’ubicava l’antic parc de bombers de l’Eixample, sense oblidar el megalòman edifici dissenyat per al recinte de l’Escola Industrial, que va desencadenar totes les alarmes de les associacions del barri davant el risc de perdre patrimoni i zona verda.
El novembre del 2021 es va definir que la ubicació prioritària serien els terrenys esportius de la UB a l’avinguda Diagonal.
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- De la política, ¿se’n surt? (VII) Alberto Fernández Díaz: «Em va doldre que Quim Forn entrés a la presó»
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident
- Polèmica als EUA Els pares d’un adolescent que es va suïcidar després de parlar amb ChatGPT denuncien OpenAI i Sam Altman
- El sorteig europeu L’Arsenal i viatjar al Kazakhstan, les amenaces de la Champions
- EL FINAL DEL MERCAT L’impensat dilema de Fermín
- Apunt Lamine, dins i fora
- La vuelta Ayuso i els seus donen el cop a Figueres en la contrarellotge
- TENNIS Djokovic es refà i es classifica per a la tercera ronda de l’Open dels EUA