Mobilitat

Aquests són els 17 nous radars que es posen en marxa a Barcelona

Els nous controls de velocitat, 12 en entorns escolars, funcionaran a partir del setembre però no sancionaran fins a finals d’any

Aquests són els 17 nous radars que es posen en marxa a Barcelona

Zowy Voeten

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Barcelona aprofitarà el final de les vacances i la tornada a l’escola per posar en marxa els nous radars previstos i anunciats per l’ajuntament des de principis d’any amb l’objectiu principal de reduir la sinistralitat i dotar de més seguretat les zones més delicades de la ciutat. D’entrada, s’estrenaran 12 controladors de velocitat ubicats en entorns escolars i cinc més de distribuïts en diferents punts de la ciutat on la xifra d’accidents és més elevada.

Durant el mes de setembre funcionaran de forma pedagògica, que és el mateix que dir que una pantalla indicarà la velocitat per la qual se circula i si aquesta està per sobre o per sota del permès. Després, durant tres mesos, s’enviaran avisos als infractors però sense multa. El procés sancionador no arribarà fins a finals d’any o principis del 2023 previ anunci del consistori. 

Així mateix, els quatre radars de tram que el mes de maig es van posar en marxa i que ja han passat la fase pedagògica i la d’avís entraran definitivament en funcionament també aquest setembre, que deixaran de banda el període informatiu per passar a sancionar els infractors. Són els controls que cobreixen els següents trams: túnel de la Rovira (entre la plaça d’Alfons el Savi i la rambla del Carmel, en els dos sentits), túnel de Badal: (entre la plaça de Cerdà i l’avinguda Diagonal, en tots dos sentits), ronda del Litoral (el tram dels tres túnels: Colom, Moll de la Fusta i Pla de Palau, en els dos sentits) i tot el túnel de les Glòries, en els dos sentits).

La reducció de la sinistralitat a Barcelona es revela com una cosa urgent davant la dramàtica estadísitca d’aquest 2022. Amb la mort en dos accidents divendres passat de dos motoristes, ja hi ha hagut 18 víctimes mortals a la capital catalana. D’aquesta xifra, 16 anaven amb motocicleta.

Entorn escolar 

Els 12 radars que controlen els entorns escolars afecten sobretot l’Eixample i inclouen l’espai d’influència de les següents escoles: 

-Carrer d’Aragó, entre Bruc i passeig de Gràcia, entorn escoles Lestonnac i Escolàpies de Llúria

-Carrer de Balmes, entre Marià Cubí i Travessera de Gràcia, entorn Escola Pia

-Carrer de Balmes, entre Francolí i Santjoanistes, entorn escola Poeta Foix

-Carrer de Consell de Cent, entre Bruc i Girona, entorn Centre Educatiu López Vicuña

-Carrer d’Entença, entre Provença i Rosselló, entorn escoles Xirinacs i Entença

-Carrer d’Indústria, entre Sant Quintí i Conca, entorn Institut Moisès Broggi i escola Miralletes

-Carrer de Mallorca, entre Nàpols i Roger de Flor, entorn escola Dominiques

-Carrer de Mallorca, entre Muntanya i Fontova, escola Dovella

-Carrer de Numància, entre Anglesola i Déu i Mata, escoles Ítaca i Anglesola

-Carrer de Sant Antoni Maria Claret, entre Trinxant i Guinardó, entorn escola Antoni Balmany

-Carrer de Sardenya, entre Taxdirt i Travessera de Gràcia, entorn Escola de les Aigües

-Travessera de Gràcia, entre Aribau i Alfons XII, entorn escola Infant Jesús

Cinc punts conflictius

I els cinc nous radars de velocitat ubicats en diferents punts de la ciutat són els següents:

-Carrer d’Aragó, entre els carrers d’Urgell i de Casanova

-Gran Via de les Corts Catalanes, a l’altura del carrer de Sant Roc

-Avinguda Diagonal, a l’altura de la plaça de Pius XII, direcció Llobregat

Notícies relacionades

-Avinguda Diagonal, a l’altura del carrer de Numància, direcció Besòs

-Passeig de la Bonanova, a l’altura del carrer d’Anglí, direcció Llobregat