Control de velocitat
Els nous sistemes de la DGT per agafar-te abans que frenis al veure un radar
Mapa | Aquests són els 25 radars que més multes posen d’Espanya
extra/_imagenesnoreste_Fot (118037349).jpg /
Un dels principals factors de risc a la carretera és conduir superant els límits de velocitat. Així ho confirmen nombrosos estudis facilitats per la Direcció General de Trànsit (DGT), que apunten que la probabilitat de morir o de patir lesions greus és molt més gran en un accident amb velocitat excessiva que en un altre amb una velocitat moderada.
Per això, la DGT disposa d’una àmplia xarxa de radars fixos que tenen per objectiu controlar la rapidesa de circulació dels vehicles i vetllar pel compliment de les normes de trànsit. Els dispositius es troben distribuïts per tot el territori i, sovint, amagats a la vista dels conductors.
Tanmateix, la posició d’aquests dispositius és de coneixement públic i està a l’abast de qualsevol a la pàgina oficial de la DGT.
Frenada a l’arribar al radar
Per això els conductors solen frenar al lloc on està col·locat el radar i després continuen circulant a una velocitat superior a la permesa, fins que troben el radar següent.
La DGT, tipa d’això i com que no pot posar radars a cada quilòmetre de la xarxa de carreteres de l’Estat, ha optat per dues mesures que faran que els conductors amants de la velocitat ho tinguin encara més difícil per continuar corrent: radars en cascada i radars de tram.
El radar de tram s’anuncia amb cartells que indiquen el seu principi i el seu final i marquen la velocitat a la qual es pot circular al tram que discorre entre aquests dos senyals, que és d’entre tres i cinc quilòmetres.
Càmera, no radar
En realitat no és un radar, ja que no emet cap senyal cap al vehicle, sinó que utilitza una càmera de visió artificial similar a la dels semàfors d’algunes ciutats. Cada una de les càmeres, una per carril, grava de manera contínua els vehicles que circulen mitjançant llum contínua d’infrarojos. Aquestes càmeres estan sincronitzades per fibra òptica i satèl·lit, de manera que els seus rellotges marquin la mateixa hora.
Així doncs, es col·loquen a l’inici del tram que s’ha de controlar, amb infrarojos per poder funcionar també de nit, amb reconeixement de les matrícules dels vehicles. Quan passa un vehicle, es captura una imatge i es registra l’hora exacta, amb segons, de l’entrada.
Matrícula i hora
Notícies relacionadesAl final del tram hi ha una altra càmera, que torna a capturar una imatge, per identificar el mateix número de matrícula, i es registra l’hora exacta de sortida. Així es calcula la velocitat mitjana a la qual circula un vehicle entre dos dispositius electrònics.
Els radars en cascada, que poden ser fixos o mòbils, són una mica més maquiavèl·lics: es col·loquen prop d’un primer radar fix, que ja fa temps que està posat i que és conegut pels conductors, i quan acceleren després d’haver passat el primer radar són agafats per aquest segon i són multats.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Óscar Fernández Calle, candidat de Vox a Extremadura : "Guardiola va robar el canvi que volien la majoria d’extremenys"
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
