La DGT revela a quina velocitat es dispara el radar
Els mesuradors de les carreteres donen un marge al conductor abans de processar la sanció
![La DGT revela a quina velocitat es dispara el radar La DGT revela a quina velocitat es dispara el radar](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/d993ccd4-6c23-4630-959e-fb3b6c64e244_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
La presència dels radars a les carreteres, malgrat les advertències, no evita que molts conductors es confiïn i mantinguin el vehicle per sobre del límit de velocitat establert. No obstant, hi ha un marge d'error en el còmput entre el que marca el cotxe i el que percep el senyal que fa que els radars es programin per evitar penalitzacions que es puguin reclamar.
La Direcció General de Trànsit ha recordat en un tuit de quant és aquest marge, que se situa en 7 km sobre la velocitat límit autoritzada fins als 100 quilòmetres per hora. És a dir, si la velocitat màxima marcada són 100 quilòmetres per hora (km/h), el radar salta als 108 km/h. Aplicat a les altres vies, resulta que si el límit són 50 km/h, salta als 58 km/h, als 60 km/h, als 68 km/h i així successivament. A partir d'aquests registres és quan el sistema sancionador es posa en marxa i es processa la multa al conductor del vehicle i la possible retirada de punts del carnet de conduir.
Notícies relacionades¿A qué #velocidad saltan los radares? Hasta 100 km/h, suma 7 km/h. Por encima de 100 km/h, suma el 7%. Recuerda, #LaCarreteraNoEsUnCircuito pic.twitter.com/CABDdTdRpT
— Dir. Gral. Tráfico (@DGTes) 21 de noviembre de 2016
Però a partir dels 110 km/h el criteri canvia i deixa d'aplicar-se la suma de set com a unitat per passar a sumar-se el 7%. Així, el límit sancionable per sobre dels 110 km/h està en els 117,7 km/h. I per a la màxima velocitat permesa a les autopistes i autovies espanyoles s'ha de sobrepassar els 128,4 km/h.
La norma està vigent des del 2014, quan va entrar en vigor la modificació del codi de circulació, que abans donava un marge de gràcia de fins a 10 km/h. La DGT incideix especialment a sancionar l'excés de velocitat per aconseguir rebaixar l'alta sinistralitat a les carreteres espanyoles. A les xarxes socials corre una nova campanya per conscienciar dels perills sota el lema #LaCarreteraNoEsUnCircuito.
- Jocs Olímpics 2024 París oculta la foscor i exhibeix el seu decorat en els Jocs
- Handbol Les ‘Guerreres’ no compareixen i cauen amb estrèpit en el debut
- Tennis Moyá fa saltar les alarmes sobre la presència de Nadal a París
- Sèrie aclamada Com enamorar sense cursileries
- QUATRE HOSPITALITZATS Un brot de salmonel·losi en un bar deixa almenys 22 afectats
- Operació contra el narcotràfic Els EUA detenen ‘el Mayo’ i un fill del ‘Chapo’, líders del càrtel de Sinaloa
- Eleccions decisives Els comicis a Veneçuela desencadenen l’expectació mundial
- En clau europea Cordó parcial als ultres
- Pròxim Orient Hamàs demana venjar un dels seus líders mort en una presó israeliana
- Les polítiques de la Unió Europea Brussel·les empeny a acabar amb l’addicció a les xarxes socials tòxiques