Cimera turística a Kyoto
El Gremi d’Hotels de Barcelona s’afegeix a la primera assemblea del Global Reformbnbn
El sector reclama més transparència a les plataformes de contractació a través d’internet
L’entitat reclama una legislació «real i clara» que posi límit a les llars compartides

AC Hotel Barcelona Forum /
El Gremi d’Hotels de Barcelona va participar el 30 de novembre i 1 i 2 de desembre en la primera assemblea del Global Reformbnb a Kyoto (Japó), una vegada constituïda com a associació internacional. La trobada va posar d’acord els assistents sobre l’exigència de més transparència per part de les plataformes ‘online’, a les quals, van instar els assistents, s’hauria d’obligar que comparteixin la identitat dels llogaters i de les persones que s’allotgen als establiments.
La trobada va comptar amb representants de 20 països, amb una presència destacada d’Àsia. S’hi van sumar associacions i gremis de 35 destinacions internacionals diferents, que es van connectar de manera remota. En total, prop de 250 persones van participar en la cimera. El director general del gremi, Manel Casals, ha assenyalat que és fonamental treballar juntament amb les principals destinacions del món per «afrontar els greus perjudicis que ocasiona la comercialització ‘online’ i implicar en aquesta tasca les administracions pertinents».
Sobre el lloguer de curt termini, el Gremi posa sobre la taula els riscos de la modalitat de llars compartides, que agreugen, a la seva manera de veure, «els problemes de convivència que s’han constatat en els últims anys, sobretot a Barcelona». En aquest sentit, el sector sol·licita una regulació «real i clara» d’aquesta modalitat, amb paràmetres «molt concrets i prou exigents per garantir una gestió i control de la seva fiscalitat». Quant a la capital catalana, el gremi demana directament la prohibició d’aquest model de negoci.
- Baix Llobregat A la venda la mansió de luxe on va viure un exjugador del Barça a Gavà: espectacular i exclusiva
- Detectat un linx ibèric en llibertat a Catalunya
- Ple del Parlament Sílvia Orriols, als diputats de Junts: «Són la marca blanca d’Aliança. Benvinguts a l’extrema dreta»
- AVENÇ La IA com a aliada en el diagnòstic precoç, Tema del Diumenge
- Una llegenda blanca Cop de porta del Madrid a Modric