Transport públic
Compte a l’hora de comprar una T-Usual aquest mes de desembre: et pot caducar abans
Colau demana mantenir els descomptes del transport públic

L’1 de setembre va entrar en vigor la reducció de les tarifes del transport metropolità. Amb aquesta rebaixa de preus, la T-Usual d’una zona ha passat de costar 40 euros a 20 euros, la T-Jove d’una zona ha passat dels 80 als 40 i la T-Casual, també per a una zona, es redueix dels 11,35 euros als 7,95. Aquesta rebaixa del 50% és possible gràcies a la bonificació del 30% aportada pel Govern central i del 20% per part de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).
Tots aquests bitllets adquirits durant aquest 2022 caducaran el 15 de gener del 2023, si no tenen una caducitat específica anterior. Així, per exemple, si comprem una T-Usual (que té una validesa de 30 dies) el 20 de desembre, la targeta caducarà igualment el 15 de gener del 2023. Un fet que cal tenir en compte a l’hora de comprar nous títols les pròximes setmanes.
No obstant, hi ha la possibilitat que es prorrogui la rebaixa de preus als abonaments de transport públic a Barcelona, després que el Govern de Pedro Sánchez hagi anunciat que ampliarà la gratuïtat de Renfe més enllà del 2022. El govern d’Ada Colau demana al Govern català que l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) mantingui durant el 2023 les bonificacions actuals als títols de metro i bus, però ara per ara no hi ha cap garantia que això passi.
Diners Barcelona Trens Autobusos Metro Transport públic Transports Estalvi TMB - Transports Metropolitans de Barcelona AMB ( Àrea Metropolitana de Barcelona )
- ‘El meu planeta em necessita’ Estem fartes de les ‘totebags’
- Investigació judicial Saül Gordillo admet davant el jutge tocaments «consentits» a una periodista
- Tensió als EUA Cinc policies de Memphis acusats d’homicidi per la letal pallissa a un home negre en una parada de trànsit
- Al passeig de Gràcia Un particular paga la xifra rècord de més de 40 milions per l’àtic més desitjat de Barcelona
- Negociacions encallades Veïns de l’Eixample temen una allau de peticions per obrir bars i botigues: «Destrossaria els nostres barris»
- Aus marines Troben un centenar de frarets morts a les costes del nord de Tenerife
- Bàsquet Eurolliga de bàsquet El Madrid sotmet el Barça en la pròrroga
- L’espiral de la llibreta | Article d’Olga Merino Gira el món, gira a l’espai infinit
- Troballa Troben una mòmia recoberta de pa d’or en un pou a Egipte
- Atac a Algesires Marlaska confirma que el detingut va actuar sol i no era a cap radar per radicalització