Aniversari del local
Hard Rock Cafè Barcelona: 25 anys d’esperit rocker a la plaça de Catalunya
Durant la gala aniversari, fidels al seu lema ‘Love All Serve All’, es va recaptar diners que s’han destinat a l’entitat que des de fa 30 anys atén les necessitats bàsiques de la gent gran i la seva família

Un bonic Cadillac verd adornava la barra penjat del sostre del Hard Rock Cafè quan va obrir les portes a la cèntrica plaça de Catalunya de Barcelona el 10 de novembre de 1997. Passats 25 anys, un altre flamant Coupé de Ville de 1959 vermell rebia els convidats per celebrar el quart de segle del restaurant.
Hard Rock Cafè Barcelona es va inaugurar oficialment el dijous 6 de novembre de 1997, amb la presència de l’alcalde Joan Clos i l’actuació de Jewel. Uns dies després, el cafè va obrir les portes al públic, el dilluns 10 de novembre. Des d’aleshores milions de persones han passat pel restaurant. «Podríem haver fet la volta al món si poséssim en fila tots els enciams que hem servit», es va fer broma ahir sobre l’escenari. Una cosa semblant passaria amb els milers i milers de litres de quètxup utilitzats en més de 25 anys fent hamburgueses.
Els valors del rock
L’obertura del local barceloní va suposar l’arribada a Espanya de la cadena de restauració nord-americana que van fundar Isaac Tigrett i Peter Morton el 1971. Les parets d’aquest temple del rock continuen allotjant nombroses peces de col·leccionista d’artistes com Bob Dylan, Bruce Springsteen o Jimi Hendrix, i mostrant-se fidels als valors del rock.
Igual que les parets plenes de guitarres i jaquetes de cuir, el vehicle clàssic que estava penjant sobre la barra, es va convertir en una de les insígnies de la marca durant els 15 anys que va ser al local. Fa uns anys, es va retirar al canviar la decoració del local i posteriorment es va subhastar. El cotxe es va vendre a l’Esperit de Montjuic amb un preu de sortida de 5.000 euros i els beneficis recaptats van ser destinats al programa de musicoteràpia de l’Hospital Sant Joan de Déu. Des d’aleshores, el restaurant ha col·laborat amb més de 50 associacions benèfiques sent l’última la Fundació Roure.
Fundació Roure
Notícies relacionadesAixí, durant la gala aniversari, fidels al seu lema ‘Love All Serve All’, es van recaptar diners que s’han destinat a l’entitat que des de fa 30 anys atén les necessitats bàsiques de la gent gran i la seva família.
De la mateixa manera que en la seva inauguració, durant el 25è aniversari, la música va jugar un paper fonamental. El 6 de novembre de 1997 Jewel va ser l’encarregada d’obrir la temporada i els fons recaptats en el concert es van destinar a l’oenagé Metges sense Fronteres. En aquesta ocasió van ser The Wild Tremolos, Manel Fuentes, Camil Castellà i DJ Set Cachorros qui van posar la nota amb les seves interpretacions de temes venerats de la història del rock.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»