Mobilitat

Uns 50 bicitaxis protesten a Barcelona per la seva prohibició a final d’any

Els conductors d’aquests vehicles repliquen després de l’anunci del veto amb consignes com «volem treballar»

Uns 50 bicitaxis protesten a Barcelona per la seva prohibició a final d’any

ACN\GUILLEM ROSET

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Una cinquantena de bicitaxis han protestat aquest dijous a la plaça de Sant Jaume de Barcelona, davant l’Ajuntament de la ciutat i el Palau de la Generalitat, després que dimecres passat el Govern i el consistori acordessin prohibir l’activitat dels bicitaxis a la capital catalana i a Catalunya, entre finals d’any i principis del 2023. Entre xiulets, els conductors han alçat la veu amb consignes com «volem treballar» i han exhibit cartells amb missatges com ara «les ‘rickshaw’ porten més de 15 anys operant a Barcelona».

Per prohibir l’activitat d’aquesta mena de vehicles es portarà a terme una modificació de l’article 20.1 de la llei catalana del taxi, que regularà les característiques que ha de reunir un vehicle per ser considerat taxi i establirà que els bicitaxis queden exclosos. Fernando Carpi, propietari d’un d’aquests vehicles a la ciutat de Barcelona, ha explicat a Europa Press que des del juny han fet quatre protestes i les continuaran replicant fins que es doni una solució a les 470 persones afectades a Barcelona per la prohibició. A més, el conductor ha emfatitzat que aquests vehicles no són bicitaxis i que es tracta d’«una paraula que l’ajuntament s’ha inventat per poder portar a terme la prohibició a través de la llei del taxi», assegura.

Més de 1.400 denúncies

Notícies relacionades

Partint de dades municipals d’aquest juny, hi ha 463 bicitaxis amb registre a Barcelona, l’ajuntament n’ha confiscat més de 1.000 des del 2019 i ha interposat més de 1.400 denúncies aquest any. El primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, lamenta que aquesta activitat s’hagi convertit en «un problema i una font d’inseguretat», sobretot als barris de la Barceloneta i la Vila Olímpica, i critica que es tracta d’un model turístic que ni volen ni representa la ciutat. «Barcelona no és Bombai», assegura Collboni.

Turisme de qualitat

Collboni ha explicat que la ciutat té en aquests moments 40 bicitaxis confiscats, i ha insistit que Barcelona no es pot permetre que continuïn circulant perquè, entre altres aspectes, «no és coherent amb el missatge que el turisme ha de ser de qualitat». Per la seva banda, el secretari general del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font, ha recordat que ara mateix es preveu la immobilització dels bicitaxis i multes de fins a 6.000 euros a qui condueixi un d’aquests vehicles. Multes que seran encara més altes quan la nova regulació estigui vigent, tot i que encara no està clar a quina xifra s’arribarà. De moment i, fins que la prohibició es faci efectiva, l’ajuntament continuarà demanant la llicència d’activitat als conductors de bicitaxis i, en el cas de no portar-la, es confiscarà el vehicle.