Per Nova York i Boston

Turisme de Barcelona clausura la seva gira pels EUA a Chicago

El consorci reivindica la cultura i gastronomia de la ciutat i vol atraure el col·lectiu LGTBIQ+

Turisme de Barcelona clausura la seva gira pels EUA a Chicago

Sarah Yáñez-Richards / EFE

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Turisme de Barcelona va tancar aquest dissabte la seva gira de quatre dies pels Estats Units. L’última parada d’aquesta delegació, formada per 10 empreses i l’Agència Catalana de Turisme, va ser Chicago, a la costa est del país. La directora del consorci, Marian Muro, va explicar que l’objectiu d’aquest viatge ha sigut «buscar un visitant amb interessos per la cultura en majúscula» i que sàpiga apreciar la gastronomia catalana. «Busquem visitants, no turistes», va remarcar.

Durant quatre dies, han mantingut diferents trobades a Boston, Nova York i Chicago amb els operadors i agents de viatge especialitzats per posar en relleu «la cultura, la gastronomia, la diversitat i l’autenticitat» de la ciutat, van informar en una nota de premsa. «Ens interessa un visitant o viatger amb interès en la cultura, que sàpiga apreciar la bona gastronomia i l’alt nivell dels nostres xefs i de la planta de restaurants que hi ha a Barcelona», va remarcar Muro.

Amb aquest objectiu, la comitiva va celebrar un «sopar premium» a Boston on el xef català Jordi Artal, del restaurant ‘Cinc Sentits’, va elaborar el menjar. A més, el cardiòleg i divulgador científic Valentí Fuster va participar-hi per posar en relleu la importància de la dieta mediterrània. D’altra banda, van celebrar una taula rodona a Nova York on es va destacar l’oferta cultural de la capital catalana, amb especial menció a la Casa Batlló, la Fundació Miró, MOCO Museum i Barcelona Obertura.

També a Nova York, Turisme de Barcelona va mantenir una sessió de feina amb entitats del col·lectiu LGTBIQ+ amb la intenció de presentar tota l’oferta d’experiències i de productes que Barcelona ofereix a aquest col·lectiu i les seves accions en favor de la diversitat i la igualtat de drets.

Mercat estratègic

Notícies relacionades

Marian Muro ha fet un balanç «molt positiu» d’aquesta visita i ha recordat que aquesta és la tercera acció que Turisme de Barcelona realitza als Estats Units aquest any, primer a la costa oest, després a Miami i finalment a la costa est. En aquest sentit, ha assenyalat que «el mercat nord-americà és estratègic per a Barcelona», ja que és el més important i el que més retorn suposa en termes de qualitat i de despesa, així com de perfil i valor afegit.

En concret, expliquen que en els últims quatre mesos «l’interès per Barcelona del mercat americà ha augmentat més del 75%» i és la primera ciutat europea on més ha crescut l’interès per viatjar i la tercera del món per darrere de Punta Cana i Badia Montego.