Nou barco

‘Wonder of the Seas’, el creuer més gran del món, arriba a Barcelona amb rutes setmanals

  • L’espectacular barco de Royal Caribbean, amb una capacitat de fins a 7.000 passatgers, tindrà port base a la ciutat, com reclama l’ajuntament, perquè l’activitat generi més impacte econòmic i menys efectes al centre

3
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

Els 362 metres d’eslora del ‘Wonder of the Seas’, atracat aquest dimecres al moll Adossat, suposen el millor reflex de la gairebé normalització de l’activitat dels creuers a Barcelona i per extensió a Europa després de la llarga pandèmia. El nou creuer més gran del món confirma amb la seva presència que el port català continua sent el principal del continent, quant a xifres i innovació. La nau de Royal Caribbean no sorprendrà exteriorment els fans d’aquestes vacances al mar, perquè es tracta del cinquè de la sèrie Oasis (tot i que cadascun suma una mica d’eslora o mànega per batre els seus propis rècords), però el seu interior sí que acull sorpreses, tant en la competició per l’espectacularitat com en un tema de gran actualitat com és la necessitat de sostenibilitat en aquestes ciutats flotants.

El ‘Wonder’ ha arribat des dels Estats Units després de diverses escales prèvies per iniciar les seves rutes setmanals a la capital catalana durant tota la temporada alta. En total seran 25 sortides, cada diumenge. Aquest matís és clau en un moment en què l’ajuntament, poc amic d’aquesta activitat, defensa potenciar que Barcelona exerceixi de port base i no com a mera escala d’unes hores. D’aquesta manera, els viatgers (al marge dels centenars d’usuaris catalans que hi embarcaran cada setmana) se solen allotjar en hotels abans d’iniciar la ruta per conèixer la ciutat. No només multipliquen la seva despesa a la metròpolis, sinó que fan turisme d’una forma més planificada i diversificada. El contrari del desembarcament simultani a peu de Rambla per a una visita ràpida.

La naviliera sempre ha apostat per establir inicis i finals de ruta a la ciutat, així com per portar les seves principals novetats. Com a guinda, la setmana passada va confirmar que tindrà una terminal pròpia a l’Adossat, el projecte de la qual ja ha presentat al Port de Barcelona. El debut d’aquesta setmana afronta diversos dies de presentació a la premsa de tot el continent abans de la seva primera ruta mediterrània, que s’iniciarà ja amb passatge normal diumenge. Podrà allotjar fins a un màxim de 7.000 hostes, més 2.300 tripulants.

Barco amb vuit ‘barris’

Enmig d’una temporada amb moltes estrenes, el creuer destaca pel seu singular disseny establert entorn de ‘barris’ o ‘veïnats’, que en aquesta ocasió creixen fins a vuit a l’incorporar una zona pròpia per a usuaris de les ‘supersuites’, amb el seu restaurant privat, tobogans, cine, karaoke i tota la parafernàlia desitjable a bord. També guanya opcions gastronòmiques, tot i que serà necessària una gana tan XXL com el barco per aprofundir als 40 restaurants, bars i ‘lounges’ del ‘Wonder’.

De nou, es despleguen les activitats a bord amb més de 100 artistes i tècnics per donar vida als espectacles en escenaris, teatre aquàtic, pista de gel i d’altres, i no hi falten una nova àrea d’activitat subaquàtica amb els més petits, rocòdroms, simuladors d’onades per fer surf, tirolina a 10 pisos d’altura, carrusel, zones d’aventures en família, sales de jocs per a nens, adolescents o adults, un passeig marítim panoràmic... Sense oblidar l’omnipresent Central Park que caracteritza la sèrie, per passejar entre 20.000 plantes en un vial que creua part del barco i ple de restaurants i comerços.

El que no es veu a simple vista són les innovacions tècniques que permeten que a poc a poc les noves generacions de creuers resultin menys contaminants. En aquest cas, al comptar amb alimentació híbrida, el barco, de gairebé 237.000 tones, passa a connectar-se a la xarxa elèctrica una vegada atracat, per no utilitzar carburants i minimitzar les emissions. Els pròxims vaixells de la naviliera ara en construcció ja seran de gas natural liquat.

Aigua dessalinitzada i sistemes eco

Notícies relacionades

Però en alta mar sis motors dièsel proporcionen prou energia per als seus 2.867 camarots, alimentar 24 ascensors i la vida a 18 cobertes. Per reduir-ne l’impacte, expliquen fonts de la naviliera, compten amb dos sistemes de purificació d’emissions que eliminen el 98% de les de sulfurs i redueixen les de NOx o òxids de nitrogen. A l’interior del gegant s’hi allotja també una planta dessalinitzadora que permet tractar més de dos milions de litres d’aigua al dia per proveir el creuer.

Precisament, el Port de Barcelona ha destacat que aquest any més del 50% de les 800 escales d’aquest 2022 a la ciutat seran de vaixells de menys de 10 anys d’antiguitat i incorporen aquest tipus de recursos. La mateixa infraestructura treballa en el seu pla d’electrificació, que es completarà el 2030.