Nova infraestructura

Royal Caribbean tindrà una nova gran terminal de creuers a Barcelona

  • La naviliera ha presentat ja el projecte de la instal·lació que consolidarà a la ciutat com a port base a Europa

  • L’impacte econòmic per a la capital catalana es multiplica quan acull l’inici i final de les rutes

Arriba a Barcelona lOasis of the Seas, el creuer més gran del món

Arriba a Barcelona lOasis of the Seas, el creuer més gran del món

2
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

Fa gairebé quatre anys que la naviliera Royal Caribbean va anunciar la seva intenció de comptar amb una gran terminal de gestió pròpia al Port de Barcelona. La pandèmia ha alentit molts plans empresarials, però finalment aquest comença a cobrar cos a l’haver presentat per fi oficialment el projecte de construcció a Barcelona.

El president del port, Damià Calvet, ha anunciat que la companyia nord-americana ja ha tramitat la sol·licitud per desenvolupar el projecte de la qual serà el setè i última infraestructura de creuers al moll Adossat de la infraestructura. L’anunci s’ha produït en un esmorzar organitzat per Fòrum Europa, presentat per la presidenta de Barcelona Global, Aurora Catà, i en el qual han sigut presents la delegada del Govern a Catalunya, Maria Eugènia Gay, i el delegat especial de l’Estat al Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), Pere Navarro, entre d’altres, segons avança Europa Press.

Port base i impacte econòmic

Calvet ha celebrat «una nova inversió estrangera a Catalunya» i que Royal Caribbean hagi reafirmat la seva aposta pel Port de Barcelona per consolidar allà les seves operacions com a port base. Aquest tipus d’operativa és la més important per a la capital catalana, ja que els creueristes inicien i acaben ruta aquí, de manera que realitzen estades hoteleres, tenen un impacte econòmic més gran i fan un turisme molt més desconcentrat i intensiu que els excursionistes d’escales d’un sol dia.

El 2018 la naviliera ja va anunciar la seva voluntat de comptar amb terminals de gestió pròpia per facilitar la seva operativa, després de començar a operar a la ciutat de forma regular amb els creuers més grans del món, de la classe Oasis. En aquell moment es va pensar a remodelar la C, una de les tres (juntament amb la A i la B) que explota directament el Port a través de Creuers del Port de Barcelona. Posteriorment, s’ha optat per la construcció d’una de completament nova, segons expliquen fonts portuàries a aquest diari.

Segueix així els passos del grup Carnival, que ja opera la D i l’E (Palacruceros i Hélix), i de MSC que n’està construint una de nova La de Royal serà la setena i última.

Notícies relacionades

Aquesta reestructuració de l’activitat de creuers s’inscriu dins dels acords als quals s’ha arribat amb l’ajuntament el gener del 2018, segons el qual el moll Adossat (més allunyat del nucli urbà) comptarà amb set terminals, mentre que també en els pròxims anys desapareixeran les dues terminals del World Trade Center per obrir aquest espai (més pròxim) a la ciutat. Totes les noves instal·lacions es caracteritzen per integrar les facilitats per als nous subministraments energètics de futur, quant a xarxa d’electrificació i gas natural liquat.

Nou megacreuer aquest estiu

Es dona la circumstància que Royal Caribbean presentarà a Barcelona la setmana vinent el seu nou megacreuer, el Wonder of the Seas, un dels més espectaculars del món, amb capacitat per a un màxim de gairebé 7.000 passatgers i que forma part de la nova generació de barcos, més sostenibles i menys contaminants. Arribarà a la ciutat per iniciar sortides regulars setmanals durant tota la temporada estival en ruta pel Mediterrani occidental.