Novetat a Barcelona

La cadena The Hoxton aterra al Poblenou amb un hotel revolucionari

  • El singular edifici del 2005 de la Diagonal s’ha reformat integralment com un espai molt obert, integrat al barri i amb característiques de servei úniques a la ciutat

La cadena The Hoxton aterra al Poblenou amb un hotel revolucionari

ZOWY VOETEN

4
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

Amb comptagotes, Barcelona segueix sumant estrenes hoteleres en zones perifèriques on no s’han prohibit les noves llicències, o bé rellevant allotjaments ja existents. Però en un i altre cas les apostes tendeixen a la diferenciació, a marcar personalitat i mirar de captar no només viatgers sinó públic local per a la resta dels seus serveis. I en aquesta última tendència The Hoxton està cridat a ser l’obertura de l’any no només per la reforma integral interior que han fet de l’edifici de Diagonal 205 –obra de l’arquitecte Juli Capella inaugurada el 2005 l’exterior de la qual recorda les tecles d’un piano, enganxat a la torre Agbar–, sinó per la filosofia de la puixant cadena londinenca, d’integració total en els barris. El Poblenou en aquest cas.

El que va ser inicialment un hotel del grup Silken inicia una nova etapa aquest dilluns convertit en el setè establiment de The Hoxton a Europa (tres a Londres), i amb quatre més als EUA. Amb el de Barcelona, en propietat i gestió, posen el seu primer peu a Espanya i ja deixen clares les seves senyes d’identitat quan es creua la porta principal.

Així, un no topa amb una recepció sinó amb un gran bar (de dia cafeteria amb producte pròxim, de vespre, de copes) i un desplegament de butaques i racons on un pot instal·lar-se sense estar-hi allotjat i fins i tot utilitzar el seu wifi (sense clau ni identificació) gratuïtament i lliurement. «És l’espai més vibrant, tenim cultura de ‘lobby’, on sempre passen coses, assenyala Laia Badia, directora comercial, qui detalla que tenen una allau de reserves gràcies a la fidelitat que professen els clients d’aquesta marca tan poc convencional.

El públic local que provi els serveis de zones comunes se sorprendrà perquè la cadena trenca motllos amb preus populars i no els habituals d’hotel: al seu restaurant italoamericà (pizzes al tall estil Detroit i mediterrània) es menja per pocs diners, a la seva terrassa de dalt de tot tots els còctels costen menys de 10 euros, i el Four Corners compta amb una botigueta de producte local (menjar i vins orgànics) i parcialment italià amb cost de supermercat. La seva terrassa exterior al carrer està cridada a ser lloc de vermut els caps de setmana, com a petit oasi de la mutant plaça de les Glòries, que ben aviat marcarà una nova centralitat a Barcelona.

Botiga ‘made in Barcelona’

En canvi, la recepció és reduïda i queda a un costat, davant la qual despleguen la seva botigueta The Best in Barcelona. Per a cada destí elegeixen articles únics i de producció de proximitat, de manera que qualsevol hoste trobi peces ‘made in’ el Poblenou o Barcelona. S’ofereixen a preus reals que fixa el creador (una marca de roba amb taller al barri que també ha fet els seus uniformes, ulleres de sol barcelonines, cosmètica orgànica...) perquè sigui fàcil fer una compra genuïna, detalla Àlex Trilla, Brand Manager.

Més espais per a possible ús ciutadà en aquest 4 estrelles (reformat de dalt a baix durant un any i mig) que fuig de les etiquetes formals i les cotilles: L’apartament, un espai a part a la planta baixa que compta amb diverses sales que poden obrir-se entre si i una illa –«a casa sempre acabes reunida al voltant de la cuina», diu Badia– com a punt focal. Allà tant es munta una celebració privada d’aniversari amb tots els serveis inclosos com una reunió corporativa de treball, amb zona audiovisual i entrada independent també. Per a esdeveniments més grans i més formals, el subsol suma més de 430 metres quadrats que repeteixen l’interiorisme càlid (d’un equip propi) de tot l’edifici, aquí amb il·lustracions de l’artista Sandra Modrego.

A nou plantes d’altura s’ubica l’altre as que sens dubte guanyarà incondicionals al barri, la terrassa panoràmica. Sense exagerar es pot afirmar que té les millors vistes per contemplar la Sagrada Família en un enquadrament que encaixa també el contrast arquitectònic de la Torre Agbar. Serà un terrat de sabors mexicans, Tope, on pretenen desplegar els millors còctels Margarita. A l’altre costat, apareix tot l’‘skyline’ mariner.

Notícies relacionades

Al llarg del vestíbul i passadissos, també art a dojo per connectar amb galeries i artistes de la zona que puguin mostrar la seva obra, entre molts més exemples.

I el que només veuran els hostes seran les 240 habitacions, de tres tipus, i grans vistes des de les tecles d’aquest perfil exterior de piano. En les Homey fins i tot hi ha una minicuina «perquè un pugui anar al mercat i sentir-se a casa». Però totes comparteixen un look molt mediterrani, amb terres de terracota i tapissos sobre els llits inspirats en l’arquitectura fabril del Poblenou i fets al barri. Els bàsics de minibar són gratis, i la resta de capricis es venen «a preu de súper» a la recepció, tota una novetat, tan sorprenent com la seva política Flexy Time que permet horaris oberts de ‘checkin’ i sortida sense suplements (si es reserva a la seva web). O viatjar amb gossos. I una altra raresa: esmorzars on només es paga el que es consumeix o te’ls preparen per emportar.