Projecte urbanístic

El parc de les Glòries de Barcelona s’ampliarà amb un passeig verd a la Gran Via

  • Un tram abans format per vuit carrils de trànsit serà un nou espai ciutadà

El parc de les Glòries de Barcelona s’ampliarà amb un passeig verd a la Gran Via
2
Es llegeix en minuts
Europa Press

El parc de la Canòpia de la plaça de les Glòries de Barcelona s’ampliarà amb un passeig verd a la Gran Via de les Corts Catalanes entre els carrers de Badajoz i Bilbao, en el marc de la urbanització de la zona en la qual també es procedirà a l’obertura del segon túnel viari.

En un comunicat, l’ajuntament ha explicat que aquesta ha sigut la proposta que ha guanyat el concurs per redactar el projecte d’urbanització d’aquest tram, que permetrà convertir el que fins ara era «un mur per al veïnat», amb vuit carrils de trànsit, en un nou espai ciutadà.

«Per fi la ciutat, després de molt temps de treball i de moltes reivindicacions veïnals, ha començat a mirar cap a una part de la ciutat oblidada, que és tot el vessant del Besòs», ha dit la tinenta d’alcalde Janet Sanz, que ha afegit que l’actuació se suma a la transformació que s’està fent a les Glòries.

La proposta guanyadora per redactar el projecte porta com a lema ‘Arrelats al passeig’, i l’ha elaborat la Unió Temporal d’Empreses (UTE) formada per les societats Esteyco, Trn Taryet i Jpam Estudio de Arquitectura.

Ara, els seus autors començaran a redactar el projecte executiu de forma coordinada amb els equips tècnics municipals, amb l’objectiu de tenir-lo llest l’abril del 2023 i poder licitar les obres abans de finalitzar el mandat.

Configuració

Es renovaran 30.000 metres quadrats on el verd serà el protagonista, amb un gran arbratge, zones de joc i estada i un gran passeig central d’uns 20 metres d’ample.

A la part on se situen edificis de vivendes, es preveu ubicar una vorera i un carril en plataforma única que integrarà el pas de bicicletes, trànsit local i vehicles de serveis. A l’altre costat, hi haurà una vorera, un carril d’ús local i bicicletes, i un espai bidireccional per a pas d’autobusos i el tramvia.

Per tant, dels vuit carrils que hi havia abans de començar les obres del túnel (quatre per sentit), es passarà a una configuració que prioritza la mobilitat sostenible.

En els encreuaments amb els principals carrers transversals es crearan espais amplis per afavorir el pas, les activitats esportives i usos diversos, segons el consistori.

La transformació d’aquest espai, «llargament reivindicada pel veïnat», també servirà per connectar els barris del Clot, Provençals i el Parc i la Llacuna del Poblenou.

Solució provisional

Notícies relacionades

Mentre no s’executi el projecte i una vegada s’hagi obert el túnel viari de Glòries en sentit Llobregat, es farà una intervenció «tàctica» que recollirà les peticions sorgides en el procés participatiu fet durant la primavera passada.

S’hi invertiran uns 500.000 euros i se seguirà el mateix esquema que amb la urbanització definitiva: es col·locarà arbratge provisional, es caracteritzarà l’espai amb pintura sobre l’asfalt, s’instal·larà una zona d’estada amb ombra i hi haurà mobiliari urbà, així com elements de joc infantil i esport.