Aturades del 24 al 29 d’abril
Vaga de neteja a Barcelona: l’Ajuntament crida els veïns a reduir els seus residus
El Departament de Treball fixarà i publicarà els serveis mínims aquest divendres
La ciutat de Barcelona s’encamina a la seva primera vaga de neteja i recollida d’escombraries des de 1982. Les empreses licitadores dels serveis i els treballadors no han aconseguit fins ara arribar a un acord i les aturades, previstes del 24 al 29 d’abril, continuen en marxa. L’Ajuntament ha realitzat una crida a les parts perquè arribin a un acord i evitar les aturades i els perjudicis que això ocasionaria per a 1,6 milions de veïns.
Des del consistori estan preparant els seus operatius en el cas que les mediacions del Departament de Treball no prosperin i, com a mesura de prevenció, han demanat als barcelonins que redueixin la generació de residus a les seves cases i prioritzin al màxim el reciclatge, ja que cada contenidor tindrà els seus propis serveis mínims i els ritmes de recollida es veuran afectats. Fonts del Departament de Treball afirmen que fixaran i publicaran els serveis mínims durant el dia de divendres.
«La ciutadania i la ciutat es mereixen que no es produeixi aquesta vaga. [...] És un servei indispensable i s’han de fer tots els esforços possibles per evitar aquesta vaga», ha declarat la segona tinenta d’alcalde de Barcelona, Janet Sanz.
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- El temporal porta al límit la costa i el cabal dels rius a Girona i BCN
- Un poble de Lleó ven més butlletes del Gordo de les que va comprar
- Dues falsedats flagrants
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
