Obertura d’una nova infraestructura
Barcelona controlarà els accessos als laterals de la Gran Via per evitar infraccions al túnel de les Glòries
L’Ajuntament instal·larà càmeres per vigilar que els turismes i les motos no es colin per aquests carrils
En les primeres hores de dilluns del nou accés a la ciutat hi van entrar uns 25.500 vehicles dels 43.000 habituals
L’Ajuntament de Barcelona instal·larà càmeres per controlar els laterals de la Gran Via i evitar infraccions, segons ha avançat el gerent de Mobilitat del consistori, Manuel Valdés, a Betevé. El túnel de les Glòries va registrar retencions per entrar a la ciutat aquest dilluns, el primer dia feiner de la nova infraestructura a ple rendiment, i alguns conductors van intentar esquivar-les pels laterals de la Gran Via. Moltes motos, a més, es van colar per aquests carrils, a més de circular pel dels busos, com és habitual.
Fins a les 18.00 hores, havien circulat pel nou túnel uns 25.500 vehicles dels 43.000 que fins ara entraven a Barcelona cada dia per les Glòries, segons ha indicat Valdés. El túnel de les Glòries va obrir aquest diumenge els carrils en sentit Llobregat mig any després d’haver posat en funcionament els que van en direcció Besòs, cosa que ha comportat nombrosos canvis en la mobilitat de la zona.
Promoció del transport públic
El responsable de Mobilitat ha assenyalat que la intenció de reduir els carrils per als cotxes d’entrada a Barcelona és promoure l’ús del transport públic i que l’objectiu del túnel «no és generar una nova connexió, sinó soterrar la que hi havia».
Mobilitat Trànsit a Barcelona Guàrdia Urbana de Barcelona Plaça de les Glòries Infraestructures
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- La Generalitat alleugereix les restriccions d’accés a la zona de la pesta porcina
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
