Nova campanya

‘Shalom Barcelona’: la ciutat busca el turista jueu

  • Comença una promoció internacional per captar aquest mercat procedent sobretot d’Israel i els EUA, amb un ‘marketplace’ específic per a ells

‘Shalom Barcelona’: la ciutat busca el turista jueu
3
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

La reconquista del turisme perdut i el nou repte de captar visitants de més qualitat aprofitant el canvi de cicle portaran aquest mes a Barcelona a iniciar una important campanya de promoció i màrqueting enfocada concretament al mercat jueu. D’una banda, l’acció ‘Barcelona connects Israel’ tindrà lloc en els pròxims dies a Tel Aviv, en el marc d’una fira de turisme, i per les especials qualitats d’aquest viatger, amb una despesa per sobre de la mitjana i interès en el patrimoni cultural, la gastronomia, l’esport i la natura que pot trobar en l’entorn. Però a més hi ha una acció més global, per a jueus també dels EUA i Europa, consistent en un ‘marketplace’ o plataforma de continguts on poden accedir a tots els productes locals (d’hotels a restaurants i rutes culturals) vinculats a la seva religió.

Turisme de Barcelona ha donat a conèixer aquest dimecres els detalls de la iniciativa, que vol «posicionar Barcelona com a destí amb un gran llegat d’herència jueva sefardita», ha explicat la directora general del consorci, Marián Muro. Ha remarcat que es tracta d’un viatger important per a Barcelona, amb 431.000 turistes el 2019, que ara es volen recuperar i fins i tot augmentar en un 25% davant el seu gran potencial i aprofitant les bones connexions aèries. Per això, com a primer pas, una delegació viatja del 27 al 29 de març a la fira IMTM d’innovació turística i mantindrà trobades amb les principals xarxes d’agències de viatges del país, entre altres empreses.

Un ‘vestit a mida’ per al viatger

Durant aquells dies es celebraran una presentació de Barcelona i els nous continguts que es volen potenciar, que inclouen des d’innovació, tecnologia, cultura, gastronomia i sostenibilitat fins al nou ‘marketplace sefardita. Aquest últim, ‘Shalom Barcelona’ s’enfoca a un mercat «molt important i específic amb una cultura, uns costums i una idiosincràsia molt concreta», per la qual cosa la nova eina digital ve a ser com «un vestit a mida per a aquest mercat», ha emfatitzat Muro.

Durant gairebé un any l’organisme ha treballat en una plataforma que recull els continguts i productes amb oferta especialitzada en la ciutat per al visitant jueu que es vol seduir. Tant promovent la capital catalana com a destí, com destacant visualment la importància de l’herència jueva, donant una nova perspectiva de coneixement, després de treballar amb l’ajuntament i el Centre d’Interpretació del Call, entre d’altres. Així, entrant a https://sefarad.visitbarcelona.com es poden organitzar des de visites a punts d’interès per a aquest viatger, fins a hotels situats a prop de sinagogues, o fins i tot reservar restaurants amb certificat kosher, fins i tot amb estrella Michelin, han remarcat des del consorci.

Notícies relacionades

Segons les dades aportades, la comunitat jueva d’Israel suma unes 6,5 milions de persones, mentre que als EUA en són 5,7. La plataforma –-que es divulgarà també a la costa est dels Estats Units en un viatge promocional al maig, i en mercats europeus– conté informació i enllaços a altres productes turístics de Barcelona per mirar de donar resposta a un mercat que també viatja motivat per acudir a festivals i espectacles musicals, afirmen. Les compres, el turisme actiu, la natura són altres reclams, sense oblidar en el cas israelià la potent comunitat LGTBI, que també troba un vincle viatger en aquest àmbit amb Barcelona, ha relatat Mateo Asensio, director de Promoció. Aquesta informació també es donarà a conèixer amb una campanya en mitjans de comunicació abans de Setmana Santa.

Per contextualitzar la importància o potencial d’aquest públic, Muro ha explicat que el 2019 van viatjar 10,4 milions d’israelites. Catalunya i sobretot Barcelona van captar el 68% dels que van recalar a Espanya. L’any passat, la capital catalana va ocupar allà l’11a posició en recerques d’allotjament, i la segona en volum de xecs emesos a Tax Free. La seva estada mitjana ronda els tres dies i compten amb l’avantatge de dues aerolínies amb connexió directa.