Promoció internacional

Barcelona busca turisme ‘premium’ als Emirats Àrabs

  • El consorci turístic se submergeix en la intensa agenda de promoció del 2022 presentant la ciutat en el marc de l’Exposició de Dubai i negociant la recuperació de connexions aèries.

Barcelona busca turisme ‘premium’ als Emirats Àrabs

ZOWY VOETEN

2
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

Fa tot just una setmana que Turisme de Barcelona i l’ajuntament anunciaven una intensa agenda de promoció per recuperar el viatger internacional que ha deixat de visitar la ciutat per la pandèmia i les restriccions. De les paraules ja s’ha passat als fets amb una primera acció «estratègica» en el cobejat mercat emissor dels Emirats Àrabs. I més concretament, apuntant al viatger ‘premium’ d’aquesta zona, que busca experiències «genuïnes» i viatja a Barcelona atret sobretot per la cultura, l’esport, les compres, el clima i motius mèdics. El seu alt poder adquisitiu es deixa notar també en la contractació de nombrosos serveis, començant per l’allotjament, amb un important impacte econòmic.

Amb aquest repte, aquesta setmana ha desembarcat la delegació barcelonina a Dubai, encapçalada per Mateo Asensio com a director de Promoció del consorci turístic i coneixedor d’aquest efervescent mercat, per fer una presentació de la capital catalana en el marc de l’Expo de Dubai, entre altres cites. «Buscarem qualitat», resumeix. Juntament amb l’equip de l’Agència Catalana de Turisme, aquest dijous s’han reunit també amb responsables de l’aerolínia Emirates per abordar l’increment de freqüències de connexió entre les dues ciutats, clau per recuperar aquest viatger.

Asensio, via telefònica, explica a aquest diari que les perspectives en aquest sentit són «optimistes». Actualment hi ha cinc vols setmanals, però es preveu augmentar les freqüències a l’abril i l’estiu fins arribar –si no hi ha sorpreses sanitàries– a la normalitat prepandèmia. L’expert en promoció també destaca que Emirates està enllaçant Mèxic-Dubai-Barcelona, de manera que facilita una important connexió amb aquest desitjat viatger americà que abans solia arribar a Barcelona via Madrid, o es quedava només a la capital espanyola.

Recuperar terreny i més

La missió posa de manifest com han canviat les coses després de la covid. És necessari recuperar mercats i sondejar-los per conèixer, per exemple, si l’aturada de dos anys ha afectat la projecció de Barcelona o no. «Un gran turoperador a Dubai m’explicava que acaba de tornar-hi i s’ha trobat molt a gust, com sempre», assenyala. Des de la perspectiva local, a Catalunya li interessa aquest viatger en tant que és «respectuós i se sent atret per la identitat local», sense oblidar la seva passió per l’«alta gastronomia i l’oferta comercial».

«Barcelona no ha perdut pistonada», valora Asensio, animat també per les previsions de reconnexió aèria amb el sud-est asiàtic, tant amb Emirates com Turkish Airlines i Singapore Airlines. En els últims temps, el consorci ha mantingut reunions amb més aerolínies per rellançar altres mercats, entre elles American Airlines i Delta.

La posada en escena de la capital catalana als Emirats ha enfocat a aquest viatger molt ‘premium’ que personalitza viatges i utilitza canals de viatge molt privats, però també el que viatja amb agències (de mitjana edat). I els vol vendre «innovació, digitalització, l’aplicació per planificar les visites a Barcelona sense cues» i les noves campanyes.

Notícies relacionades

L’any passat, l’aeroport del Prat va sumar un trànsit de 157.448 passatgers amb els aeroports dels Emirats Àrabs, la meitat dels passatgers del conjunt d’aeroports d’Espanya, remarca el consorci. D’aquests, el 75,4% dels passatgers provenien de l’aeroport de Dubai i la resta, d’Abu Dhabi. El 2019 havien circulat 689.581 passatgers. Va representar també el cinquè mercat en volum de compres a la ciutat.

Per això, al llarg de l’any hi haurà més accions a la zona i en diversos punts de l’Orient Mitjà.