Nova iniciativa

El passeig de Gràcia canvia el seu Shopping Night per tota una campanya d’activitats

Organitzarà actuacions en ple carrer i des dels balcons d’edificis emblemàtics tot el mes

El passeig de Gràcia canvia el seu Shopping Night per tota una campanya d’activitats

Adrian Varo

3
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

L’exitosa Shopping Night (o nit de compres), que va arribar a concentrar 80.000 visitants al passeig de Gràcia, va haver de ser cancel·lada el 2020 per les limitacions de la pandèmia. El seu instigador, l’Associació del Passeig de Gràcia (APG) –que aglutina comerços, restaurants i hotels associats–, ha optat aquest any per evolucionar aquest concepte ludicocomercial cap a una campanya de Nadal que es prolongarà tot el mes de desembre. Inclourà diversos espectacles i activitats que exerceixin de reclam per a la zona.

El president de l’entitat, Lluís Sans, s’ha mostrat «optimista» aquest dimecres sobre l’evolució del comerç de la zona i les expectatives de les pròximes setmanes, després d’un Black Friday «molt bo», on s’ha pogut constatar la tendència a la «recuperació» i les «ganes de comprar de la gent». Malgrat les «restriccions en els accessos i circulació de vehicles en el centre de la ciutat», amb què el comerç es mostra crític, estan satisfet amb la resposta de barcelonins i visitants de la resta de Catalunya i Espanya. També ha remarcat que el visitant europeu està tornant.

La iniciativa d’aquest any recupera l’esperit de la Shopping Night, que després es va dir La Nit del Passeig de Gràcia, i que es concentrava en una gran nit de compres, cultura i oci. Només que ara s’amplifica en el calendari, en diverses píndoles i sense grans concentracions. Una fórmula que encaixa millor en temps de repunt de contagis, però que també facilita la logística dels actes, ja que la normativa municipal feia inviables molts dels muntatges que dissenyaven aquella nit en la via pública. «Al final quedava molt deslluïda per unes ordenances pensades per a 365 dies a l’any i 24 hores», ha afirmat.

Arbre gegant

En el seu lloc, la proposta d’aquest any debuta el divendres 3 amb la instal·lació d’un gran arbre de Nadal de nou metres d’alt presidint el passeig, gràcies al patrocini de Casa Seat, que també sufragarà bona part de les propostes i allotjarà una exposició fotogràfica amb les 20 imatges guanyadores d’un concurs que l’APG llançarà des de les xarxes socials. En concret, aportant 45.000 dels 65.000 euros pressupostats per a les diferents activitats. S’afegeixen a l’exitosa il·luminació que decora el passeig des del passat dia 24.

Sans ha detallat que les activitats es programaran tots els divendres i dissabtes fins a Nadal, més els dies 6 i 8 de desembre. Les opcions seran variades, dirigides a tots els públics. Destaquen visualment el muntatge amb llums de la la companyia de dansa Brodas Bro, que s’anirà desplaçant per tot l’eix del carrer cada divendres, a les 18.30, així com la proposta de Big Dancers, amb un número de marionetes il·luminades de quatre metres d’altura els dies 4 i 8 a aquella mateixa hora.

Notícies relacionades

Lux equorum oferirà una actuació amb enormes cavalls il·luminats els dies 6, 10, 11, 17 i 18 de desembre, mentre que el grup Gospel ladies cantarà ‘a capella’ peces típiques de Nadal des dels balcons de la Pedrera i l’Hotel Majestic. Tots els detalls i calendari poden consultar-se a la web www.barcelonapaseodegracia.com.

El president de l’APG ha reivindicat el comerç de «centralitat» que representa l’eix, ja que el 53% del client de l’Eixample no viu a Barcelona. Per això, opina que eliminar carrils sense facilitar una alternativa de transport «llança un missatge negatiu». I ha emfatitzat que el passeig de Gràcia no és un vial centrat en l’oferta de luxe, ja que aquest segment representa un 40% dels establiments, davant un 60% a preus assequibles i que està dirigit a un públic més variat.

Temes:

Nadal Comerç