Expectació

Fans i curiosos fan cua per visitar la nova botiga de Lego de Barcelona

  • Al voltant de 3.200 persones van entrar a fer un cop d’ull aquest divendres durant la inauguració

Fans i curiosos fan cua per visitar la nova botiga de Lego de Barcelona

JORDI COTRINA

3
Es llegeix en minuts
Begoña González

Famílies, parelles i turistes ronden curiosos entre les escultures fetes amb diminutes pecetes de Lego. Molts es fan fotos, d’altres van directes a buscar el que tenien en ment. Una rèplica en miniatura de la Sagrada Família, una del parc Güell, un cotxe gairebé a escala real i una palmera són els principals atractius de la nova botiga de l’emblemàtica casa de peces de construcció per a nens i no tant nens.

«¡Miraaaaaa!», diu emocionat un nen i surt corrents cap a una maqueta d’Star Wars. «Sort que aquí pot tocar», sospira alleujat el seu pare mentre el persegueix. És una mica el sentiment general que envaeix les famílies que s’han acostat a la nova atracció del Passeig de Gràcia. Al voltant de 3.200 persones van entrar a fer un cop d’ull a la botiga aquest divendres durant el primer dia d’obertura, i el mal temps i la pluja conviden a pensar que aquesta xifra se superarà aquest cap de setmana. L’establiment, de 800 metres quadrats, és un petit univers paral·lel on refugiar-se del dia gris i viure una experiència digital i immersiva entre pecetes de colors.

Peces exclusives

«Ahir vam tenir visitants que van estar prop de tres hores donant voltes per la botiga. Estaven meravellats amb les escultures i les maquetes», explica l’Octavi, un dels molts treballadors que han estat atenent els visitants. La veritat és que les construccions, molt ben trobades i de mida força imponent, són un reclam indiscutible per a la botiga. «Gairebé tothom surt d’aquí amb una foto. Són escultures molt cridaneres», explica un altre dels empleats.

Tot i així, també hi ha gent que va per feina. «Ha vingut gent buscant peces específiques, també», asseguren des de la botiga, i és que a cada botiga Lego hi ha productes exclusius que només es venen a les botigues físiques com la maqueta del Camp Nou en el cas de la botiga de Barcelona o les samarretes del Barça per als ninotets. Queda clar que cada producte té el seu públic, però sens dubte, el producte estrella han sigut les minifiguretes personalitzables. «Hi havia cua dins la botiga per poder fer els ninotets personalitzats», explica l’Octavi.

«Sembla Disneyland»

La cua és constant, però no es fa llarga. Des de la mateixa botiga s’encarreguen que no ho sigui donant alguns regalets als nens que esperen per entrar. La Laia i el David han portat el seu fill gran, el Marc, a veure les maquetes. «Tenia moltes ganes de venir», explica la seva mare mentre ell, tímid, intenta veure què es cou allà dins. «Som aquí perquè la iaia ho va veure a les notícies i li va entrar la curiositat», afegeix el seu pare, amb la petita Lara en braços.

Notícies relacionades

Tot i que, sens dubte, les famílies són el públic principal d’aquest oasi de pecetes de plàstic, també hi han tret el cap els curiosos. «No teníem planejat venir, però passant per fora hem vist les escultures i ens ha cridat l’atenció. ¡Sembla Disneyland!», expliquen l’Oriol i la Nerea. «És graciós que estigui ambientat a Barcelona. Hem estat veient les rèpliques i els mosaics inspirats en els de Gaudí», afegeix Nerea.

Com ells, molts turistes s’han acostat també a donar-hi una ullada. «Havíem estat abans a la botiga de Londres i no ens hem volgut perdre l’oportunitat de veure com era la botiga de Barcelona. ¡Quina passada d’escultures!», diu una parella de turistes francesos que s’estaven fent fotos amb el ‘mini-parc Güell’.