Al passeig de Gràcia, 9

Tot el que pots fer a la nova macrobotiga Lego de Barcelona

  • La popular marca de jocs de construcció obre aquest divendres el que serà el seu establiment líder a Europa i el tercer espai més gran del món

  • Ofereix totes les seves col·leccions, productes exclusius com el Camp Nou, i ret homenatge a la màgia de Gaudí

Tot el que pots fer a la nova macrobotiga Lego de Barcelona

Laura Guerrero

5
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

Impossible saber què hauria pogut crear Gaudí de nen si hagués tingut un Lego a les mans. El que sí que tenen clar els responsables dels addictius jocs de construcció és que el seu llegat arquitectònic inspiri noves generacions, partint dels minimaonets de colors. Per això, la macrobotiga Lego que obre aquest divendres a Barcelona, a més de ser el seu nou establiment líder a Europa (i el tercer més important del món, entre més de 700), és també un homenatge al pare de la Sagrada Família i el parc Güell. Rèpliques d’aquestes obres armades amb milers de peces i hores d’estudiat muntatge saludaran la legió de fans de la marca que vagin al singular comerç.

Notícies relacionades

L’establiment suposa un trampolí més per al primer tram del passeig de Gràcia. Al número 9, en un espai abans en desús, s’ha habilitat un univers paral·lel per a la imaginació, sense edat, on tan aviat s’enganxaran els més petits a les prestatgeries plenes a vessar de les col·leccions de Harry Potter, Star Wars i els Ninges, que els adults a les d’arquitectura. Del Coliseu de Roma a l’Empire State de Nova York, amb parada –exclusiva– al Camp Nou, rutilant per 329,99 euros i amb 5.509 peces. Sense oblidar les suggerents caixes negres amb els fonaments per aixecar l’apartament de ‘Friends’ o ‘Seinfeld’.

L’esperit de Lego s’ha exhibit aquest dijous en una ‘performance’ prèvia al Poble Espanyol, on un muntatge de 62.000 peces s’ha llançat a terra: destrucció per tornar a construir. Cada tros donava lloc al públic a començar a crear-ne de nou. A la botiga, només superada per les de Nova York i la Xina, tot tempta el comprador, però fins i tot el curiós disfrutarà de les picades d’ullet locals, començant per l’Antoni (per Gaudí) i el Drago com a mascotes, fins a arribar a la rèplica de la Sagrada Família (amb 218.863 peces i 1.223 hores de feina), o d’una part del parc Güell, amb 256.910.

¿Què es pot fer a la botiga?

Generar un muntatge de 4.102 peces a partir de la teva pròpia foto


Tot incita a comprar, però promovent sempre la «personalització» i la idea de creació individual, destaca Martín Urrutia, director global d’Innovació en botigues, que no ha de conèixer l’avorriment. La manualitat pura i dura del muntatge s’afegeix, a la botiga barcelonina, al potencial digital. Així, un fotomaton permet fer una foto, individual o amb un acompanyant, posar-hi color amb l’ajuda de la tecnologia i imprimir-la en paper com a pas previ a obtenir, en només 90 segons, una caixa de 4.102 peces per dimensionar-la al detall a casa, amb instruccions incloses. La filigrana costa 99,99 euros i està cridada a ser un dels regals de moda del Nadal. «És la primera botiga d’Espanya on es comercialitza», ha explicat aquest dijous. Aquest element és a la dreta de la botiga, a la zona més interactiva de l’espai.

Crear personatges en 3D i personalitzar-los


De nou, una altra màquina aporta l’element futurista a les construccions tradicionals. Aquí, a Minifigure Factory, és possible dissenyar la figura que es vulgui en versió digital, per posteriorment imprimir el petit cos en 3D. Amb aquesta part de l’estructura, hi ha una infinitat d’elements per triar i completar el cap i afegir-li complements. El resultat costa 11,99 euros però és una figura única, creada pel seu autor. En unes altres dues lleixes circulars es despleguen figuretes Lego ja muntades. Algunes d’estacionals (el pare Noel o zombis de Halloween), i altres per rematar el gust. El pack de tres a triar val 6,99 euros. Però la simple experiència de contemplar-les i tocar-les (ara amb mesures anti Covid) ja resulta estimulant. Igual que l’immens expositor de maons de tots els colors per adquirir al gust i completar muntatges previs o bé aixecar el que es vulgui.

Descobrir detalls i iniciar muntatges insòlits


Grans lupes davant alguns dels muntatges exposats permeten contemplar de prop fins al mínim detall d’acoblament, explica Fernando Nasuti, director de Màrqueting a Espanya, al costat d’un de ‘La guerra de les galàxies’. «Barcelona és sinònim de crear, és 100% Lego», assenyala, convençut que l’ampli comerç estimularà la ment de nens i progenitors. Hi ha dos expositors amb forma de banyera que quan la pandèmia quedi del tot enrere, confia, estaran plens a vessar de peces per construir in situ, oferint també bases per als que no saben com arrencar. Aquesta part encara no està operativa (per higiene de mans) i de moment exhibeix producte en caixa. Incideix que Lego no és un museu sinó un espai ple d’experiències, com el cotxe descapotable multicolor en què et pots fotografiar com a copilot al mig de la botiga.

Aprendre cultura local, tècnica de muntatge i calcular temps


Cada una de les estructures exposades sorprenen alhora que activen les neurones dels més creatius, però a més compten amb una fitxa amb el nombre de peces i les hores invertides, per donar pistes als que pensen amb ambició per executar a casa seva. En paral·lel, més enllà de l’homenatge a l’arquitectura local, les peces autòctones creades pels seus enginyers serveixen per difondre aquesta cultura entre els visitants, ja que bona part dels potencials compradors de la zona seran de fora. «El Drago significa la inspiració que impulsa tot aquell que és creatiu», mentre que l’Antoni, l’altra mascota, és «inspirador i artístic», diu Natalie Stojovic, responsable global de nou Retail de la marca. Els trencadissos i reproduccions no estan a la venda com a tals, però sí les peces per inventar-los. «Volem potenciar la creativitat i el joc», diu, mentre recorre la botiga, amb un concepte en què han invertit dos anys. Tenen presència a més de 50 països, però ja han situat Barcelona al podi.

Temes:

Botigues Comerç