El futur d’una infraestructura clau
L’Ajuntament de Barcelona rebutja el pla d’Aena per ampliar l’aeroport del Prat
Els comuns es desmarquen dels seus socis del PSC i voten amb ERC en contra del pla d’Aena

zentauroepp41066846 barcelona barcelones 24 11 2017 sociedad sesion plena171226105616 /
La Comissió d’Ecologia i Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona ha rebutjat una proposició de BCN Canvi que donava «ple recolzament» al pla d’Aena per a l’ampliació de l’aeroport Barcelona-el Prat. Comuns’ i PSC, socis en el govern municipal, han votat diferent. Així, els d’Ada Colau han votat amb ERC en contra de l’ampliació, mentre que els de Jaume Collboni han recolzat la proposició de BCN Canvi amb PP i Cs. JxCat s’ha abstingut.
La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha argumentat que la solució passa per com plantejar una proposta d’aeroport de futur en què el debat sigui com aconseguir fer un aeroport del segle XXI. «És antic fer escollir entre ecologia i economia», ha dit abans d’insistir en la necessitat de tenir present el clima i el benestar de la ciutat. En la mateixa línia, el regidor d’ERC Max Zañartu s’ha mostrat contrari a l’ampliació de l’aeroport i ha alertat de les conseqüències que podria tenir respecte al canvi climàtic: ¿Quants milions més de passatgers necessita l’aeroport de Barcelona per ser completament competitiu?», ha preguntat.
Per la seva banda, la regidora del PSC Laia Bonet ha remarcat que «no és incompatible ampliar l’aeroport amb impulsar transports sostenibles», i ha destacat que un 6% del PIB català està vinculat a l’aeroport i que aquesta ampliació suposaria la creació de nous llocs de treball. Manuel Valls, impulsor de la proposició, ha defensat que la proposta d’Aena permet a l’aeroport anar avançant de manera controlada i tenint en compte el medi ambient com a prioritat.
Notícies relacionadesEl regidor del PP Oscar Ramírez ha recalcat que l’ampliació de l’aeroport comportaria beneficis econòmics i que «és compatible» amb la conservació de l’entorn. Celestino Corbacho (Cs) ha apuntat que «Barcelona no pot renunciar a això, però no es pot ampliar l’aeroport sense tenir present el medi en què està, respectant-lo», per això ha assenyalat que estan d’acord amb un creixement sempre que sigui respectuós amb l’ecosistema on està inserit.
Finalment, Jordi Martí (Junts) ha expressat que la decisió d’ampliar el Prat hauria de passar per «asseure’s tots els actors en una taula: els ministeris de transports, de transició ecològica, el Govern de la Generalitat, l’Àrea Metropolitana de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona i el del Prat del Llobregat (Barcelona)».
Aeroport de Barcelona Barcelona en Comú Jaume Collboni Ada Colau AENA Ajuntament de Barcelona PSC PSC Infraestructures
- Horta-Guinardó Les disputes obliguen a tancar l’Associació de Veïns del Carmel
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació
- Anàlisi Improvisació organitzada
- Baròmetre d’octubre Enquesta del CIS: El PSOE amplia a 15 punts el seu avantatge sobre el PP, que torna a retrocedir
- Consell Executiu Catalunya redueix un 95% l’impost de successions al camp per facilitar el relleu generacional
- MACROECONOMIA L’FMI torna a revisar a l’alça el creixement d’Espanya per al 2025 fins al 2,9%
- Comarques de l’Ebre El Govern no descarta expropiacions i preveu mesures de seguretat als edificis en zones inundables
- UN ALTRE CONTRATEMPS Lewandowski també es lesiona i no jugarà el clàssic
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims