El futur d’una infraestructura clau

L’Ajuntament de Barcelona rebutja el pla d’Aena per ampliar l’aeroport del Prat

  • Els comuns es desmarquen dels seus socis del PSC i voten amb ERC en contra del pla d’Aena

zentauroepp41066846 barcelona  barcelones   24 11 2017   sociedad   sesion plena171226105616

zentauroepp41066846 barcelona barcelones 24 11 2017 sociedad sesion plena171226105616 / DANNY CAMINAL

1
Es llegeix en minuts

La Comissió d’Ecologia i Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona ha rebutjat una proposició de BCN Canvi que donava «ple recolzament» al pla d’Aena per a l’ampliació de l’aeroport Barcelona-el Prat. Comuns’ i PSC, socis en el govern municipal, han votat diferent. Així, els d’Ada Colau han votat amb ERC en contra de l’ampliació, mentre que els de Jaume Collboni han recolzat la proposició de BCN Canvi amb PP i Cs. JxCat s’ha abstingut.

La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha argumentat que la solució passa per com plantejar una proposta d’aeroport de futur en què el debat sigui com aconseguir fer un aeroport del segle XXI. «És antic fer escollir entre ecologia i economia», ha dit abans d’insistir en la necessitat de tenir present el clima i el benestar de la ciutat. En la mateixa línia, el regidor d’ERC Max Zañartu s’ha mostrat contrari a l’ampliació de l’aeroport i ha alertat de les conseqüències que podria tenir respecte al canvi climàtic: ¿Quants milions més de passatgers necessita l’aeroport de Barcelona per ser completament competitiu?», ha preguntat.

Per la seva banda, la regidora del PSC Laia Bonet ha remarcat que «no és incompatible ampliar l’aeroport amb impulsar transports sostenibles», i ha destacat que un 6% del PIB català està vinculat a l’aeroport i que aquesta ampliació suposaria la creació de nous llocs de treball. Manuel Valls, impulsor de la proposició, ha defensat que la proposta d’Aena permet a l’aeroport anar avançant de manera controlada i tenint en compte el medi ambient com a prioritat.

Notícies relacionades

El regidor del PP Oscar Ramírez ha recalcat que l’ampliació de l’aeroport comportaria beneficis econòmics i que «és compatible» amb la conservació de l’entorn. Celestino Corbacho (Cs) ha apuntat que «Barcelona no pot renunciar a això, però no es pot ampliar l’aeroport sense tenir present el medi en què està, respectant-lo», per això ha assenyalat que estan d’acord amb un creixement sempre que sigui respectuós amb l’ecosistema on està inserit.

Finalment, Jordi Martí (Junts) ha expressat que la decisió d’ampliar el Prat hauria de passar per «asseure’s tots els actors en una taula: els ministeris de transports, de transició ecològica, el Govern de la Generalitat, l’Àrea Metropolitana de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona i el del Prat del Llobregat (Barcelona)».