Infraestructures

Aena retarda les obres d’ampliació del Prat tres anys

  • El gestor aeroportuari ha decidit rebaixar les seves inversions a la meitat per la crisi de la Covid-19

Aena retarda les obres d’ampliació del Prat tres anys
1
Es llegeix en minuts
Max Jiménez Botías
Max Jiménez Botías

Periodista

ver +

 Les ampliacions dels aeroports de Madrid-Barajas i Barcelona-el Prat es retarden durant dos o tres anys, «més aviat tres», com a conseqüència «exclusivament» dels efectes de la Covid-19, segons ha explicat el president d’Aena, Maurici Lucena, aquest dimecres durant la conferència de premsa de presentació dels resultats, en els quals la companyia ha anunciat pèrdues de 126 milions i una caiguda dels ingressos per sobre dels 2.000 milions d’euros.

Lucena ha comentat que a mitjans de març la companyia presentarà una proposta de reformulació de les actuacions previstes en el DORA II (2022-2027) i que ja inclourà que l’inici de les actuacions a l’Aeroport del Prat es desplacin al període final. Les inversions previstes per al període esmentat es rebaixen de l’entorn dels 900 milions anuals a una xifra més pròxima a la meitat, 450 milions.

Notícies relacionades

Per tant, la proposta d’Aena –que després ha d’aprovar el Consell de Ministres entorn de setembre, segons els càlculs de Lucena– és «desplaçar» l’inici de les ampliacions dos o tres anys, «més aviat tres», de manera que començaran en la part final del període d’aplicació del DORA II.

La remodelació de l’aeroport de Barcelona-el Prat s’incloïa en els plans d’inversió previstos per Aena per al pròxim període 2022-2026. I aquestes actuacions inclouen la reconfiguració de la T1; un nou edifici per a la terminal satèl·lit; una nova connexió entre terminals, un nou aparcament a la T1 i la millora del camp del vol. Aena ha valorat aquesta inversió en aquestes actuacions, a més de les requerides als aeroports de Girona i Reus, en 1.500 milions d’euros. Comptant les inversions previstes per a l’ampliació de l’aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas, els plans d’inversió previstos arribaven als 5.000 milions d’euros en total.