28 set 2020

Anar al contingut

iniciativa

Barcelona exhibeix al món la seva oferta virtual mentre dura la crisi turística

El portal 'Visit Barcelona' es reconverteix en 'Barcelona et visita' amb propostes destinades a operadors, turistes i ciutadans

La iniciativa fomenta el 'Queda't a casa' però encoratja el visitant a descobrir la ciutat en viu en el futur

Patricia Castán

Barcelona exhibeix al món la seva oferta virtual mentre dura la crisi turística

A la Barcelona de carrers buits; de museus, comerços i restaurants tancats; d’hotels sense turistes i reconvertits en hospitals provisionals... , l’única manera d’encoratjar el confinament en la mesura que es pugui, alhora que s’incita a somiar amb un futur de feliç normalitat, passa ara per les xarxes socials. Per compartir virtualment tot el que ofereix la ciutat. La capital catalana treu pit des d’aquesta setmana reformulant el seu missatge turístic, de manera que el visitadíssim portal Visit Barcelona (de Turisme de Barcelona) ha passat a dir-se temporalment Barcelona Visits You (Barcelona et visita),i s’ha convertit en una catapulta per a centenars d’operadors de la ciutat i la seva oferta. També d’entreteniment durant el tancament preventiu.

Fonts del consorci turístic assenyalen que no es tracta d’una campanya promocional a l’ús, sinó d’una acció solidària i estratègica que proclama el ‘Queda’t a casa’, alhora que exhibeix el múscul de l’oferta local, a la recerca de visitants virtuals. Ja sigui com a pura distracció per a la ciutadania o pels interessats en la ciutat, o per incitar futures visites quan torni la calma. Així, la institució que ara dirigeix Marian Muro, intenta ser proactiva enmig d’una crisi que ha sigut devastadora, també per al sector turístic.

Ajudar i difondre

L’objectiu és triple, relaten, «ajudar, inspirar i difondre». D’aquesta manera, es convida a tothom qui vulgui a descobrir diverses propostes per donar «visibilitat» ‘online’ a tota l’oferta local latent. I és que tot i que l’activitat en aquest àmbit s’hagi paralitzat, són molts els equipaments culturals que ofereixen exposicions, concerts o iniciatives virtuals. O molts els racons, botigues i gastronomia per descobrir a la metròpolis. 

D’entrada, tots els operadors locals (des d’un museu a un recinte turístic o des d’organitzadors de rutes fins a restaurants) poden aportar informació sobre la seva activitat vigent ‘online’, o sobre les seves propostes culturals, la seva cuina, la seva arquitectura o els seus atractius. Turisme de Barcelona seleccionarà diàriament diferents opcions que es difondran en posts a través de totes les grans xarxes socials, a un mínim de 480.000 seguidors. Entre ells, des d’operadors turístics internacionals fins a particulars, detallen.

Davant de l’angoixa que s’ha escampat en el sector des de l’estat d’alarma, el consorci ha volgut oferir «una plataforma de difusió» que pot donar ressò mundial a infinitat d’iniciatives i serveis. El portal turístic serà «un suport a totes les empreses del sector», alhora que exercirà d’altaveu. «Aquesta vegada serà Barcelona qui visitarà els seus seguidors per acompanyar-los i fer més amena la quarantena, i alhora mostrar-los tots els tresors que els esperen quan puguin tornar a viatjar», assenyalen les mateixes fonts. 

En cinc idiomes

En paral·lel, la web turística de la ciutat s’ha nodrit d’informacions de serveis i recomanacions sobre la pandèmia, per conscienciar usuaris de tot el món. No és exagerat, tenint en compte que la campanya s’ha llançat en cinc idiomes –castellà, català, anglès, francès i xinès– i recorrerà les venes de Facebook, Instagram, Youtube i Twitter.

Així, un usuari podrà disfrutar de l’exposició suggerida aquell dia, connectar amb algun concert virtual en directe, descobrir imatges de postal de la ciutat i el seu litoral, entre altres reclams. S’espera que per a molts també suposi poder planificar amb calma i molta informació futurs viatges i escapades a la capital catalana.

La iniciativa arriba en un moment de gran implicació del sector amb la difícil situació sanitària de la ciutat, en plena expansió del projecte Hotel Salut, que està convertint alguns hotels de Barcelona en allotjament d’aïllament per a afectats del coronavirus o per a personal sanitari abocat a combatre la pandèmia. També molts pisos turístics han canviat de funció aquests dies, i s’han utilitzat per usos molt diferents als turístics.

El consorci turístic promet promoció i recuperació al sector

Des de l’inici de la crisi, Turisme de Barcelona no ha deixat d’enviar comunicats de suport al sector, al qual garanteix l’objectiu de «sortir reforçats i amb un pla de promoció contundent, de gran abast, que permeti una recuperació ràpida». En un correu a totes les empreses operadores, firmat pel seu president, Eduard Torres, es promet redefinir el pla d’acció 2020 amb iniciatives de retorn a curt i mitjà termini, incrementar la presència en diferents mercats, així com una gran campanya de comunicació dirigida als principals emissors. Afirma que ja es treballa en cinc eixos diferents.