Conflicte laboral
Vaga indefinida al Bicing de Barcelona des del 8 d'octubre
Els sindicats CGT i Cobas, que ostenten el total del comitè d'empresa, reclamen millores salarials per als treballadors

zentauroepp47618027 bicing190403182558
La CGT i Cobas han convocat una vaga indefinida al Bicing de Barcelona des del 8 d’octubre i concentracions cada matí a les 10.30 hores a la plaça de Sant Jaume de Barcelona, ha informat aquest dimecres la CGT en un comunicat.
Els dos sindicats, que ostenten el total del comitè d’empresa, han assegurat que la decisió ha sigut recolzada per les assemblees de treballadors.
Han detallat que les reclamacions laborals són salaris «justos», ja que moltes categories estan pels 1.000 euros; condicions laborals dignes i un sol conveni per a tota la plantilla.
Així mateix, demanen que l’empresa complementi fins al 100% del salari les baixes per accident laboral, hospitalització i intervenció quirúrgica i passar a fixos els qui faci sis mesos que són a l’empresa.
Nova gestió
També reclamen augmentar els plus de nocturnitat i caps de setmana, i complir la Llei de prevenció i organització del treball, respectant el codi de circulació.
Notícies relacionadesEl gener del 2019 va entrar a gestionar el Bicing de Barcelona l’empresa UTE Pedalem Barcelona –format per Cespa, filial de Ferrovial, i PBSC del Canadà– i la plantilla és d’uns 150 treballadors.
«Responsabilitzem l’Ajuntament de Barcelona per la seva falta de diàleg amb els treballadors de les empreses subcontractades i la necessitat que les licitacions garanteixin condicions dignes, i per a això han de conèixer i parlar amb els treballadors abans de publicar les licitacions i no només amb les empreses», han dit.
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- Obesitat a Espanya: una pandèmia que causa una de cada cinc morts evitables
- Estudi de la personalitat Què significa desbloquejar el mòbil cada poc temps, segons la psicologia
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats