NEGOCIACIONS DESPRÉS DEL 26-M
Colau, "sorpresa" amb Valls, insisteix en un pacte amb ERC i el PSC
L'alcaldessa, sobre l'oferta de Valls: "Som 28 regidors d'esquerres i a partir d'aquí explorarem acords"
zentauroepp48382016 colau190530100220 /
L’alcaldessa de Barcelona en funcions, Ada Colau, ha insistit aquest dijous que la millor opció de govern per a la capital catalana és un pacte progressista dels comuns amb ERC i el PSC. "Que sigui totalment impossible no està escrit enlloc", ha afirmat per recordar que "ERC i el PSC ja estan pactant en moltes ciutats" de Catalunya i ja han governat junts durant quatre anys en localitats de l’àrea metropolitana.
Colau ha demanat que "deixin d’intentar arrossegar" els comuns a un pacte en clau nacional i ha defensat un tripartit progressista: "No permetré que Barcelona se supediti a l’independentisme o a l’antiindependentisme, ni als interessos de partit", ha avisat en declaracions a TV-3.
Notícies relacionadesL’alcaldessa en funcions ha deixat clar que la seva prioritat passa per l’acord d’esquerres. En aquest sentit, ha manifestat la seva "sorpresa" per l’oferta de Manuel Valls, que li ha ofert a ella i a Collboni el seu recolzament "sense condicions". "M’han sorprès les seves paraules. El 60% de barcelonins ha votat forces d’esquerres. Són 28 regidors d’esquerres i és a partir d’aquí que volem explorar possibles acords", ha dit Colau. Ha donat a entendre així que, sota el seu punt de vista, els acords s’han de fer en clau ideològica, i no per majories partidàries o contràries a la independència de Catalunya.
"Volem parlar de Barcelona i de projecte de ciutat (...) L’ideal seria, en funció dels resultats que hi ha hagut, que els acords siguin el més amplis i estables possibles; i el més lògic és que siguin de les forces d’esquerra, que som la majoria més àmplia", ha remarcat. I ha demanat "paciència" perquè "les converses acaben de començar".
Valls Jaume Collboni Eleccions municipals Ada Colau Catalunya Ajuntament de Barcelona Ernest Maragall
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Equipament De sala infantil a laboratori
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- Mamarazzis Ana Obregón i la sobreexposició de la seva filla-neta
- Borrasca atlàntica per Sant Esteve El temporal ja deixa registres de 90 litres, onades de fins a nou metres i alertes per crescuda dels rius
- Videopòdcast Marc Marginedas, en el pòdcast del suplement ‘ABRIL’: «Els russos es doten d’identitats falses a l’Argentina i venen després a actuar a Europa com a agents»
- Estrena al gener Netflix llança el tràiler de la quarta temporada de ‘Los Bridgerton’, amb picades d’ullet a la Ventafocs
