Una guia digital de Catalunya pretén atreure (més) el turista xinès

In&Out ofereix pistes sobre visites a Barcelona a través d'amfitrions locals i asiàtics

Una web i les xarxes socials ho difondran entre els creixents viatgers joves

zentauroepp47420711 barcelona 19 03 2019   presentaci n de una gu a para chinos 190319200856

zentauroepp47420711 barcelona 19 03 2019 presentaci n de una gu a para chinos 190319200856

1
Es llegeix en minuts
Patricia Castán

Uns 300.000 xinesos van visitar Catalunya l’any passat, la qual cosa suposa gairebé la meitat dels que van trepitjar Espanya. Són encara pocs (15%) comparats amb altres destinacions europees, però amb una previsió de creixement del 8,5% per a aquest any. Per seduir-los i donar-los pistes sobre què es pot fer al territori, la guia In&Out –que avui dimarts s’ha presentat a a Barcelona– ja es pot trobar en el ciberespai amb la participació d’una vintena d’amfitrions (alguns de molt populars) locals i d’origen asiàtic.

El mercat turístic xinès és un delsfilons estratègics per als pròxims anys, ja que es calcula que el 2025 uns 250 milions de xinesos tindran passaport i viatjaran amb afany. L’eina impulsada ara (instigada per la meca del 'shopping', La Roca Village, i l’Agència Catalana de Turisme), vol facilitar més la connexió amb aquests viatgers. Des del Govern es considera una col·laboració que encaixa amb les seves polítiques de promoció innovadora.

Notícies relacionades

Entre els prescriptors de la guia figuren, per exemple, els xefs José Maria Kao i Nandu Jubany, però també sommeliers, directius del Barça i l’Espanyol, emprenedors, periodistes, hotelers, directors creatius, experts en xarxes socials, dissenyadors i arquitectes. En format escrit (en xinès) o en diàlegs (un amfitrió barceloní amb un d’origen xinès, subtitulats), des de la web www.inandoutbarcelona poden descobrir-se propostes que, segons ells, fan única la destinació de Catalunya.

Se suggereixen propostes gastronòmiques, cellers genuïns, escapades, platges, passejos especials, paisatges on fer-se un selfie, excursions, edificis singulars, botigues de luxe i de producte local...  En vista que el turista jove mil·lenista viatja cada vegada més pel seu compte i que en general adora el 'shopping', el lleure i la cultura, les càpsules de vídeo es difondran també des de les xarxes socials.