OBRES A LA FRONTERA DE SANT GERVASI I GRÀCIA
El carrer del Príncep d'Astúries de Barcelona inicia la seva reforma en defensa del vianant
La millora persegueix donar més espai al vianant prenent un carril de circulació al vehicle privat

zentauroepp32747268 barcelona 11 02 2016 la alcaldesa de barcelona ada colau rep180324105939 /
L’Ajuntament de Barcelona començarà dimarts que ve les obres de reurbanització de l’avinguda del Príncep d’Astúries, que uneix la plaça de Lesseps amb la Via Augusta, entre els districtes de Gràcia i de Sarrià-Sant Gervasi, amb l’objectiu de donar una prioritat més gran al vianant.
El propòsit principal és augmentar l’espai per al vianant, revitalitzar l’avinguda i millorar la connexió entre els quatre barris per on transcorre l’artèria: el Putxet i el Farró, Vallcarca i els Penitents, Vila de Gràcia i Sant Gervasi Galvany. Per a això s’ampliaran les voreres fins a 4,5 metres (ara en mesuren entre 2,2 i 3,1) gràcies a la supressió d’un dels carrils de trànsit, va informar ahir el consistori.
La circulació quedarà així: un carril de pujada i dos de baixada, d’ells, un per a transport públic i un altre per als vehicles privats. Hi haurà un quart vial d’1,8 metres que anirà canviant d’usos segons el tram: aparcaments de motos, zones de càrrega i descàrrega o contenidors.
Peticions dels veïns
L’ajuntament assegura haver escoltat amb atenció les peticions dels veïns, i per això ha previst incrementar els passos de vianants, els arbres a les voreres així com les zones de descans. Aquests treballs per crear una avinguda més amable i àmplia per a les persones, i amb menys pressió de trànsit, costaran 4,9 milions d’euros i es preveu que durin un any.
Durant les obres, el carril de pujada quedarà anul·lat a partir de la rambla del Prat. Això també afectarà les línies de bus D40 i 27, que hauran de girar per la rambla del Prat per seguir pujant per Gran de Gràcia fins a la plaça de Lesseps.
Només bus de baixada
Notícies relacionadesUn cop acabada la reforma de Príncep d’Astúries, el consistori té pendent abordar la millora del carrer de Balmes, entre la plaça de Molina i General Mitre. L’obra preveu eliminar el sentit descendent dels vehicles privats.
Només l’autobús podrà baixar per Balmes, que en aquest tram tindrà les voreres més amples i perdrà un carril de trànsit. S’haurà de veure si les vies de l’entorn –República Argentina, Príncep d’Astúries i Muntaner– seran capaces d’absorbir el gruix dels cotxes que ara segueixen utilitzant aquesta via com a eix muntanya-mar.
- Famosos Ferran Adrià desvela a 'Col·lapse' la frase que li va dir Xavi Hernández: "Se'm va quedar sempre al cap"
- Preus rebaixats Ni Lidl ni Carrefour: aquest és el supermercat 'low cost' que arrasa a Espanya
- Urbanisme BCN traurà a concurs la Torre Ona de Glòries abans de final d’any
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- Segons la Cambra ¿Com afectarà Catalunya la guerra comercial?: 1.000 milions d’euros en vendes, menys contractacions i vi i oli més barats
- Mercat laboral Espanya suma més de 230.000 ocupats a l’abril
- Sector bancari Economia obre l’enquesta sobre l’opa i dona fins al 16 de maig per votar
- Cuerpo diu que el Govern central no busca una resposta de "sí o no"
- Reunió anual del Cercle d’Economia António Costa: "El que necessitem és un rearmament col·lectiu, no 27"
- Feijóo, ¿al pitjor país del món?