A Catalunya

El vent trenca arbres i tendals, amb ratxes de més de 100 km/h a Barcelona i la resta de Catalunya

Decretada l'alerta per les fortes ràfegues

zentauroepp36675882 barcelona    20 12 2016       barcelona     temporal de olas170120161002

zentauroepp36675882 barcelona 20 12 2016 barcelona temporal de olas170120161002 / JORDI COTRINA

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El fort vent que bufa aquest divendres a Catalunya, on s'ha registrat una ratxa màxima de 162 km/h al puig Sesolles, a 1.668 metres d'altura, i episodis de més de 100 km/h en moltes localitats, ha causat destrosses en tendals i mobiliari urbà i ha tombat arbres i branques.

El vendaval ha obligat l'Ajuntament de Barcelona a activar el pla d'emergències per vents, mentre que ha desactivat el d'onatge, a l'acabar-se l'episodi de mar brava que s'ha menjat bona part del litoral català, incloses les platges més exposades al temporal. A Badalona ha obligat a suspendre la sisena Fira de l'Ensenyament, que s'havia de celebrar aquest divendres al Centre Cultural l'Escorxador. El vent ha afectat "greument" una part important de les carpes instal·lades, ha informat el consistori en un comunicat.

Segons ha informat el Meteocat, a més de la ratxa màxima de 162 km/h, el vent ha bufat amb una velocitat de 111 km/h a Portbou (Girona), 105 km/h a Anglès (Girona), 103 km/h a Font-rubí (Barcelona) i 102 km/h al Perelló (Tarragona).

Els vents per sobre dels 80 km/h han sigut generalitzats a gairebé tot Catalunya, i a la ciutat de Barcelona s'han registrat ratxes de 75 km/h en alguns punts de la ciutat, fet que ha causat alguns despreniments de tendals, d'elements de façanes i el desplaçament de contenidors d'escombraries.

Segons les previsions del Meteocat, el vent de component oest continuarà de manera moderada amb ratxes molt fortes a tot Catalunya fins al migdia, mentre que a l'Alt Empordà bufarà la tramuntana.

A partir d'aquesta tarda s'imposarà el vent de component sud entre fluix i moderat en general, amb ratxes fortes al litoral i prelitoral central i nord, independentment que en cotes altes del Pirineu bufarà molt fort tot el dia.

Notícies relacionades

Per demà s'espera que fins a la tarda bufi vent de component oest entre fluix i moderat amb algunes ratxes fortes, excepte al nord de l'Alt Empordà, on serà fluix i de direcció variable.

Demà a la tarda el vent tendirà a debilitar-se en general, excepte al litoral nord, on bufarà de component sud entre fluix i variable. 

Temes:

Rodalies