Anar al contingut

després de tres anys

Tanca el 'Museo del jamón' de Barcelona

Jamon Experience anuncia el cessament de l'activitat al seu macrolocal de la Rambla per la caiguda de les vendes

El Museo del jamón que va obrir les portes fa tres anys a la Rambla de Barcelona ha decidit tancar. Segons informa en la seva edició en paper el diari econòmic Expansión, el gerent de la companyia, Iban Espinosa, ha enviat una carta a les empreses que treballen amb l'establiment indicant el tancament del negoci a causa de la caiguda de les vendes per l'atemptat de l'estiu passat, el descens del turisme per la situació política i la prohibició de l'ajuntament a la venda de productes alimentaris a les instal·lacions "quan el pernil és la base del negoci". 

L'establiment, batejat com a Jamón Experience, ocupa una superfície de 2.000 metres quadrats en plena Rambla, per la qual cosa requereix un elevat flux d'ingressos per suportar els costos fixos. El cost de les entrades, de 19 euros per persona, dona dret a una visita guiada que pretén donar a conèixer en uns 25 minuts el procés d'elaboració dels pernils i les seves diferents varietats. Al final de la visita es fa un tast de diverses varietats de pernil. El negoci depenia dels estrangers interessats en aquesta experiència cultural i de les vendes de pernil posterior. L'objectiu era atraure 50.000 visitants al mes, objectiu que no s'ha complert.

El local disposa d'espais de projecció multimèdia i fa tres anys va costar diversos milions d'euros. L'empresari Enrique Tomás va aportar en aquell moment inicial quatre milions d'euros, però el 2015 va vendre el seu paquet accionarial a l'empresa i va firmar acords de franquícia amb la resta de socis, informa Expansión. Es desconeix el destí de les instal·lacions, ubicades en una zona privilegiada de la ciutat.