L'ajuntament pacta l'Espai Barça amb el club

El projecte de l'entorn del Camp Nou preveu un pàrquing soterrat també d'autocars

El pla iniciarà el procés d'aprovació la setmana que ve a la comissió d'Urbanisme

ecarrasco37201946 deportes fc barcelona bar a espai bar a maqueta  vista aerea170706133310

ecarrasco37201946 deportes fc barcelona bar a espai bar a maqueta vista aerea170706133310 / Santiago Garc s Villanueva

3
Es llegeix en minuts
Toni Sust
Toni Sust

Periodista

ver +

L’Ajuntament de  Barcelona i el Barça han tancat un acord sobre el projecte de reordenament de l’entorn del Camp Nou, que ahir va presentar la tinenta d’alcalde Urbanisme, Janet Sanz, el regidor de les Corts, Agustí Colom, i el comissionat d’Esports, David Escudé. Les dues parts treballaven amb un pla que el Barça va presentar al febrer i davant del qual el consistori va exposar algunes peticions, sobretot en relació amb la mobilitat. La tinenta d’alcalde va destacar que la participació veïnal ha sigut decisiva per aconseguir un acord que està subjecte a modificacions en els pròxims mesos, fins que cristal·litzi la imprescindible aprovació d’una modificació del Pla General Metropolità.

El projecte compta amb un pressupost de 122 milions d’euros a pagar pel club. El consistori ingressarà fins a 5,4 milions derivats de l’aprofitament urbanístic, que destinarà a equipaments municipals. En aquests mesos, el consistori ha aconseguit un parell d’objectius: rebaixar de 22.000 a 18.000 els metres quadrats destinats a oficines i de 14.000 a un màxim de 10.000 metres quadrats d’ús hoteler. El directiu Jordi Moix va expressar la satisfacció del club pel principi d’acord.

Al febrer ja estava previst l’aparcament subterrani de cotxes i motos, però no així el dels autocars, una cosa que l’ajuntament considerava clau. D’aquest diàleg va sorgir un canvi: ara està previst un pàrquing subterrani per a autocars de l’equip visitant, dins de les instal·lacions del club, amb accés des de l’avinguda de Xile, que tindrà 70 places.

L’APARCAMENT

En el pàrquing subterrani estan previstes 3.200 places per a cotxes (les que ja hi ha en superfície) i 1.000 per a motos. Al recinte esportiu hi haurà 700 places per a bicicletes. Sanz espera que tot plegat contribueixi a acabar amb les dificultats de circulació i aparcament en els dies de partit.

60 autocars més tindran un espai habilitat per aparcar al carrer de Menéndez Pelayo, cosa que, subratlla el consistori, permetrà recuperar la plaça de Bederrida com a «parc ciutadà».

El Barça assumirà una aportació anual de 173.000 euros per contribuir al finançament del transport públic a l’àrea i el projecte preveu tres noves línies de bus llançadora cap a Sants-Estació, la plaça d’Espanya i Sarrià, que se sumaran a les ja existents cap a Verdaguer i plaça de Catalunya.

Sanz va subratllar que la reforma oferirà a la ciutadania una gran zona d’accés lliure que fins ara suposava «una barrera» al districte. A l’àrea adjacent al carrer d’Arístides Maillol, l’espai accessible suma més de 33.000 metres quadrats. Quan no hi hagi partit no hi haurà tanques i es podrà recórrer l’entorn de l’estadi. Sanz també va destacar que l’operació no tindrà cost per al consistori, ja que és responsabilitat del Barça.

SENSE VIVENDA SOCIAL

Sanz  va citar les millores que han fet possible un acord que no s’ha pogut tancar en gairebé 20 anys: ni es planteja ja un gran centre comercial, com feia el club el 2000, ni la gran promoció de vivenda prevista en el projecte del 2010.

Hi haurà un edifici amb 18.000 metres quadrats per a usos administratius del Barça i dos més amb un màxim de 30.000 metres, que tindran ús d’oficines i hoteler.

El projecte no preveu la creació de vivenda social perquè els veïns no l’han sol·licitat. Entre les obres a fer destaca la demolició d’un edifici de vivendes a Travessera de les Corts amb Arístides Maillol, fet que obligarà el Barça a garantir la reubicació d’una vintena de famílies.

ITINERARI ADMINISTRATIU

Notícies relacionades

El projecte arribarà la setmana que ve a la comissió d’Urbanisme, on iniciarà el seu camí cap a l’aprovació definitiva. Una vegada superat el tràmit de la comissió s’iniciarà un període d’exposició pública de tres mesos.

A continuació, el pla ha de ser aprovat pel ple abans d’arribar al seu últim destí administratiu: la subcomissió d’Urbanisme de Barcelona, òrgan de la Generalitat. Segons la previsió, la reforma es podria iniciar el 2018.