TRIBUNA
Solucions asimètriques
Aconseguir que tots els ciutadans de la metròpolis de Barcelona tinguin accés a una vivenda digna és, avui dia, una de les preocupacions principals de l’AMB. L’objectiu de l’ens per al mandat 2015-2019 és facilitar l’accés a la vivenda a aquells segments de població amb menys recursos, així com aconseguir una millora en la qualitat constructiva, l’eficiència energètica i d’accessibilitat del parc construït. Amb aquesta idea, ja està impulsant una renovada política metropolitana de vivenda pública sustentada en un mandat de solidaritat urbana.
De cara al futur, l’AMB contempla aquest dret a la vivenda com un assumpte de solució asimètrica i que s’ha d’abordar des d’una sèrie d’iniciatives de diferent naturalesa, i que poden ser aplicades a cada cas segons convingui.
Notícies relacionadesD’aquesta manera, l’AMB mantindrà el seu programa de millora de barris i rehabilitació d’edificis, introduint millores d’eficiència energètica i accessibilitat, entre altres. Amb l’ànim de superar el debat entre compra i lloguer i que cada ciutadà pugui optar per l’opció que més li convingui, l’IMPSOL, amb un total de 5.000 vivendes de protecció oficial construïdes, continuarà oferint vivendes destinades a la compra. Al seu torn, un nou operador públic de lloguer assequible es posarà en marxa amb la participació de l’AMB, l’Ajuntament de Barcelona i inversió privada, i per això es garantirà una oferta pública de lloguer assequible que amb el pas del temps ha d’arribar a ser suficient.
Antonio Balmón / Vicepresident de l'Àrea Metropolitana de Barcelona
- La caixa de ressonància Willie Colón i l’eco que ressona en Bad Bunny
- Anava armat El Servei Secret dels EUA mata un home que intentava entrar a la mansió Mar-a-Lago de Trump
- Guerra a Ucraïna Les tàctiques de Putin voregen el sadisme en la guerra d’Ucraïna
- Temps Catalunya viu el primer cap de setmana sense cap pluja des de fa gairebé mig any
- “Et queden 12 euros”: L’anècdota de Miguel Ángel Silvestre sobre la seva situació econòmica més precària
