PROMOCIÓ DE LA MOBILITAT SOSTENIBLE

Sense notícies del Bicing

El contracte s'acaba el març del 2017 sense que se sàpiga res dels plans del govern per a la bici pública

L'ajuntament ha de convocar un nou concurs i decidir si fusiona el servei amb la resta del transport públic

1
Es llegeix en minuts
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL / BARCELONA

El Bicing es va estrenar el març del 2007 amb Jordi Hereu al capdavant de l'Ajuntament de Barcelona. Dos alcaldes després, és moment de replantejar l'invent o de donar-li continuïtat. La tasca recau en el govern d'Ada Colau, ja que en menys d'un any venç el contracte de 10 anys amb l'empresa Clear Channel, que explota el servei des del primer dia. L'ajuntament encara no ha donat pistes sobre quin és el model de bicicleta pública que vol implantar, però ben aviat hauria de convocar-se un nou concurs públic. Serà així fora que es prorrogui l'actual concessió a l'espera de la regidoria de Mobilitat perfili un pla definitiu. 

Carles Benito, portaveu del Bicicleta Club de Catalunya (BACC), explica que la seva entitat ha demanat al consistori tractar aquest assumpte en repetides ocasions. Sense sort. "Ens diuen que ho estan valorant, però mai ens han dit per on aniran els trets", sosté. Un portaveu municipal explicava a l'octubre a aquest diari que l'aposta pel Bicing de Barcelona en Comú és "ferma", i que l'ajuntament començaria aviat a redactar "el plec tècnic i administratiu per al nou contacte". 

INTEGRACIÓ TARIFÀRIA

Notícies relacionades

L'empresa que es faci càrrec del servei comptarà amb un pressupost pròxim als 15 milions d'euros i haurà de gestionar 420 estacions i 6.000 bicicletes, a més d'una cartera de gairebé 100.000 abonats. El que sí que ha insinuat en alguna ocasió el govern de Barcelona en Comú és la seva voluntat d'integrar el Bicing en el sistema tarifari del transport públic, proposta que el BACC veu amb bons ulls, "perquè no té sentit que la bicicleta pública quedi al marge del bus o el metro". La capital catalana, a diferència de la resta de ciutats amb aquest servei, no permet l'ús per hores, dies o setmanes. En teoria es va descartar per evitar que els turistes l'utilitzin, però a ulls del BACC és una mesura desincentivadora que no ajuda a la intermodalitat del transport públic. "Tenim ganes de parlar sobre el Bicing i que les coses es facin bé, però per ara, res", diu Benito.