Pla pioner al port de Barcelona per reduir la contaminació
El port de Barcelona s'ha marcat com a objectiu per al 2020 convertir-se en una infraestructura amb emissions de carboni 'neutral'

El transport marítim és el responsable del 2,7% de les emissions de gasos d’efecte hivernacle.
El Port de Barcelona portarà a terme diverses actuacions per reduir al màxim les emissions i compensar l'empremta de carboni en el transport a través d'un pla pioner.
Les actuacions es portaran a terme en el marc del programa BCN Zero Carbon, que consta de tres parts: el càlcul d'emissions de diòxid de carboni de les activitats portuàries; la posada en marxa d'accions per reduir-les i la compra de crèdits de carboni generats per projectes d'estalvi d'emissions per compensar i aconseguir neutralitzar les emissions pròpies.
El transport marítim és el responsable del 2,7% de les emissions de gasos d'efecte hivernacle, mentre que les principals fonts de gasos contaminants són la indústria energètica (35%), el transport per carretera (21,3%) i el sector productiu i de la construcció (18,2%).
Encara que a Europa alguns sectors ja estan obligats per llei a comptabilitzar i reduir les emissions de gasos d'efecte hivernacle, el transport marítim encara no està regulat. No obstant, la Unió Europea s'ha proposat reduir un 40% l'empremta de carboni d'aquest sector fins a l'any 2030.
"Els ports són actors clau per reduir l'empremta de carboni del transport, ja que a les nostres instal·lacions conflueixen la majoria de les cadenes logístiques i diversos mitjans de transport, per la qual cosa podem facilitar canvis que afavoreixin la sostenibilitat", ha subratllat el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra.
- Prova popular Luis Enrique corre a Barcelona per la seva filla Xana en una edició multitudinària de la Cursa d’El Corte Inglés
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Molts ho confonen amb fatiga: així comença la insuficiència cardíaca que afecta 700.000 espanyols
- Al peu de Collserola La Fiscalia investiga la instal·lació de barracons en un parc protegit de Sarrià
- Medi ambient El Govern retira totes les restriccions per sequera que quedaven excepte a Riudecanyes
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Després del revés al Parlament Govern i Comuns negocien que els 59 milions que costa ajornar la taxa turística es dediquin a habitatge
- Sector bancari Abanca afirma que «no té interès» en una fusió amb el Sabadell
- Previsió del Meteocat Catalunya s’endinsa en una altra setmana de pluges generalitzades i tempestes