Pla pioner al port de Barcelona per reduir la contaminació

El port de Barcelona s'ha marcat com a objectiu per al 2020 convertir-se en una infraestructura amb emissions de carboni 'neutral'

El transport marítim és el responsable del 2,7% de les emissions de gasos d’efecte hivernacle.

El transport marítim és el responsable del 2,7% de les emissions de gasos d’efecte hivernacle.

1
Es llegeix en minuts

El Port de Barcelona portarà a terme diverses actuacions per reduir al màxim les emissions i compensar l'empremta de carboni en el transport a través d'un pla pioner.

Les actuacions es portaran a terme en el marc del programa BCN Zero Carbon, que consta de tres parts: el càlcul d'emissions de diòxid de carboni de les activitats portuàries; la posada en marxa d'accions per reduir-les i la compra de crèdits de carboni generats per projectes d'estalvi d'emissions per compensar i aconseguir neutralitzar les emissions pròpies.

El transport marítim és el responsable del 2,7% de les emissions de gasos d'efecte hivernacle, mentre que les principals fonts de gasos contaminants són la indústria energètica (35%), el transport per carretera (21,3%) i el sector productiu i de la construcció (18,2%).

Encara que a Europa alguns sectors ja estan obligats per llei a comptabilitzar i reduir les emissions de gasos d'efecte hivernacle, el transport marítim encara no està regulat. No obstant, la Unió Europea s'ha proposat reduir un 40% l'empremta de carboni d'aquest sector fins a l'any 2030.

Notícies relacionades

"Els ports són actors clau per reduir l'empremta de carboni del transport, ja que a les nostres instal·lacions conflueixen la majoria de les cadenes logístiques i diversos mitjans de transport, per la qual cosa podem facilitar canvis que afavoreixin la sostenibilitat", ha subratllat el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra.