Trias: "L'alternativa que jo sigui alcalde no és probable, però no impossible"
El líder de CiU a Barcelona assegura estar "rebent trucades de gent que vol que continuï"

Xavier Trias, després d’una roda de premsa, dimarts. /
L'alcalde en funcions de Barcelona, Xavier Trias, ha assegurat aquest dijous al matí en una entrevista al programa 'Els matins' de Televisió de Catalunya que no veu "impossible" que sigui reelegit alcalde, el lloc d'Ada Colau, guanyadora de les eleccions municipals al capdavant de Barcelona en Comú. També ha assegurat que aquests dies està rebent trucades de gent que vol que torni a estar al capdavant de la ciutat.
"L'alternativa que sigui alcalde no és probable però no impossible", ha assegurat. "El problema que té ara Colau --que ha de pactar per formar un govern estable--, també el vaig tenir jo".
En concret, s'ha referit a possibles pactes amb ERC i el PSC, amb qui ja ha mantingut reunions Colau. "No vull fer el ridícul i si he de fer d'alcalde vull un govern fort, i només ho considero amb ERC i el PSC. No hi he parlat [amb ells]". "Si ERC i el PSC diuen que volen fer govern amb Trias i el PP vota a favor de la investidura seria una alternativa", ha asseverat. En aquest mateix context, Trias ha continuat: "El PP m'ha dit que votaria a favor meu, encara que fes govern amb forces amb qui no coincideixen".
Trias, que ha considerat que Colau, amb qui té previst reunir-se aquest matí, "segueix fent campanya" una vegada guanyades les eleccions, ha afirmat: "Dels poders fàctics també n'aprens. Quan perds no et truca ningú. Des d'ahir em truca gent que vol que continuï com a alcalde".
LA F-1 I EL CONGRÉS DE MÒBILS
Al llarg de l'entrevista, l'alcalde en funcions ha tret pit davant el que considera una bona gestió durant els últims quatre anys i s'ha defensat d'algunes critiques: "No hem creat més apartaments turístics, però ara tenim un mapa i sabem quants n'hi ha", ha dit.
Notícies relacionadesEn la mateixa línia s'ha referit a dos temes que Colau ha qüestionat, el congrés mundial de mòbils i les ajudes a la fórmula 1."La F-1 és una activitat econòmica. Crec que és un error prescindir-ne, ha afirmat. I ha continuat: "L'anunci que fa la F-1 de Barcelona no es paga amb diners". Pel que fa al congrés de telefonia, Trias ha insistit en la seva importància: "Vull explicar a Ada Colau que hi ha coses que s'han de fer amb compte. Una és el Mobile World Congress".
Trias ha manifestat així mateix que li agradaria que el seu futur successor al capdavant del grup municipal fos del seu equip, encara que ha puntualitzat que aquesta és una decisió de CDC i UDC.
- Pep Guardiola i Cristina Serra, a prop de firmar el divorci
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Genealogia ¿Qui era la mare del nou Papa, Lleó XIV? Així era Mildred Martínez
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Mor Margot Friedländer, supervivent de l’Holocaust
- Nou Pontífex Parla l'investigador de Tortosa que va dissoldre la secta Sodalicio del Perú: "El papa Lleó XIV va tenir un paper imprescindible"
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família de Barcelona convidarà el Papa Lleó XIV pel centenari de Gaudí al juny de 2026
- Febre per Bad Bunny: 10 concerts a Madrid i 2 a Barcelona
- Mor James Foley, el director predilecte de Madonna i responsable de dues pel·lícules de la saga ‘Cincuenta sombras de Grey’