posicionament COMERCIAL A Google

Pla per fer que 4.000 botigues surtin a la xarxa

Barcelona destinarà 150 euros per negoci per posar al dia la informació

L'impuls digital pretén atraure tant els turistes com els barcelonins

Comerços al carrer de Sants, on s’aplicarà el pla pilot.

Comerços al carrer de Sants, on s’aplicarà el pla pilot. / ADRIANA DOMÍNGUEZ

2
Es llegeix en minuts
CRISTINA BUESA
BARCELONA

Explica la tinenta d'alcalde d'Economia de Barcelona, Sònia Recasens, que fa dos anys que debatien sobre quina era la millor fórmula per actualitzar la situació dels comerços de la ciutat a la xarxa. Es van plantejar crear una aplicació per a mòbils, però els van aconsellar que, si volien arribar a més consumidors, el millor era fer-ho a través de Google+Local. L'objectiu és guanyar visibilitat a internet i així ser més competitius.

La inversió de l'ajuntament en aquest pla és de 600.000 euros. Es contracta una firma especialitzada en mitjans digitals i aquesta es dirigeix al comerç en qüestió, obrint-li una fitxa amb les principals característiques, en cas que no en tingui, ja que Google en fa algunes per iniciativa pròpia. Allà apareixeran les dades més pràctiques (especialitat, horaris, adreça i altres), s'hi afegiran fotografies del local i dels productes i també si el negoci té pàgina web o una altra presència en les diferents xarxes socials.

PROVA A SANTS / Això permetrà que si algú es troba, per exemple, a Sant Andreu, i busca una pastisseria o una camiseria, el telèfon o la tauleta li podrà indicar on hi ha les més pròximes. De moment s'ha iniciat una prova pilot per implantar el projecte Comerç a la Xarxa en 200 negocis de l'eix comercial de Creu Coberta i Sants.

Recasens va explicar ahir que se n'hi han adherit 27 l'últim mes, de forma que han calibrat l'acollida en aquesta zona, on col·laboren amb l'Associació de Comerciants Creu Coberta i amb Sants-Establiments Units. El servei no té cap cost per als empresaris, mentre que l'ajuntament destina 150 euros per cada establiment.

Notícies relacionades

ELS 18 EIXOS / Al febrer, una vegada adjudicat el concurs per triar la firma que farà les fitxes per a Google+Local, s'estima que la idea s'estengui a un total de 4.000 comerços, repartits pels 18 eixos comercials de la capital durant tot aquest any i el 2016. La interlocució es portarà a terme a través de la Fundació Barcelona Comerç, que s'encarregarà de difondre la iniciativa entre els seus associats.

«Volem generar molt trànsit a través de la xarxa amb aquesta idea i aprofitar els 27 milions de turistes que cada any ens visiten, i atraure també els oriünds», va valorar la tinenta d'alcalde. El regidor de Comerç, Raimon Blasi, va subratllar que el procés de digitalització del teixit comercial contribuirà al mateix temps a formar els comerciants en les noves eines de la societat de la informació.