CREACIÓ D'UN NOU EIX VIARI entre el poblenou i l'eixample

Alí Bei passa a ser una alternativa a les Glòries per arribar al centre

El carrer, obert ja a Marina, canvia avui de sentit de Sicília a la ronda de Sant Pere

El carrer d’Alí Bei, ahir, obert ja a través de Marina i que a més canvia en part el sentit de la circulació per obrir la ruta Poblenou-Eixample.

El carrer d’Alí Bei, ahir, obert ja a través de Marina i que a més canvia en part el sentit de la circulació per obrir la ruta Poblenou-Eixample. / JOAN CORTADELLAS

2
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCELONA

Les alternatives viàries a la plaça de les Glòries previstes per l'Ajuntament de Bar-celona prèvies a la transformació de l'actual i inhòspit nus de connexions en un espai d'ús ciutadà, comencen a ser realitat. El quadrat de carrers, fins ara discontinus, que envoltarà les Glòries per absorbir amb la restitució de la malla de l'Eixample part del trànsit, completa l'eix Tànger-Alí Bei. A la recent obertura d'aquesta segona via a través de Marina, encara que les obres a les voreres continuen fins al febrer per completar el projecte, s'hi afegeix a partir d'avui el canvi de sentit de circulació entre Sicília i la ronda de Sant Pere. Es crea així una ruta directa d'entrada a l'Eixample i al centre de Barcelona des del Poblenou, un itinerari difícil fins ara i amb pas gairebé obligat a través del nucli de la plaça.

Els operaris municipals treballaran durant tot aquest diumenge per canviar la senyalització, reorientar semàfors, col·locar-ne alguns de nous i remarcar passos de vianants, places d'aparcament i zones de càrrega i descàrrega en un total de set cruïlles d'Alí Bei. Les de Sicília, Ribes, Nàpols, Roger de Flor, passeig de Sant Joan, Bailèn i Girona.

Fins ara els vehicles només circulaven per Alí Bei en sentit Llobregat, el mateix que ja té Tànger, des de la seva connexió amb aquest carrer a la cruïlla de la Meridiana fins a Sicília, just davant l'entrada de l'estació d'autobusos del Nord. És clar que amb la interrupció del desnivell de Marina, cruïlla que ja s'ha recuperat gràcies als nous pendents que han creat les obres iniciades a l'estiu i acabades en les calçades. Més enllà de Sicília, els vehicles d'Alí Bei anaven fins ahir mateix just en direcció contrària al primer tram, cap al Besòs.

INFORMACIÓ / En el sector on el trànsit es reorienta cap al centre de Barcelona, la secció del carrer està formada per dos carrils de circulació i dos d'aparcament, un a cada costat de la via. Per informar els veïns de l'impacte que tindran a partir d'avui aquests canvis en la seva zona de mobilitat quotidiana, l'empresa municipal BIMSA, encarregada de les obres, ha fet 850 avisos portal per portal. A més, en els pròxims dies estarà en funcionament una operació especial de la Guàrdia Urbana per canalitzar els nous fluxos de vehicles i evitar distraccions dels conductors.

Notícies relacionades

Els altres dos costats, nord i sud, de l'esmentat quadrat alternatiu al trànsit central de les Glòries (el costat oest el forma Consell de Cent ja obert i sense canvis) són respectivament els dels carrers de Badajoz-Independència i Castillejos-Pamplona. Les obres de tots dos (el primer per obrir el pas a través de Diagonal, Gran Via i Meridiana, i el segon per travessar la Diagonal) van començar el novembre passat. Es compleixen els terminis, segons va informar ahir l'ajuntament, i es preveu acabar-les a finals de febrer.

Serà llavors quan es comenci a tirar a terra el tambor pel costat mar i quan la meitat dels 100.000 cotxes que circulen diàriament pel viaducte de la Gran Via, els que entren a Barcelona, hagin de començar a passar per la superfície i s'afegeixin als 54.000 de trànsit local que ja hi passen ara.