NOVA FASE DEL DESPLEGAMENT DE LA XARXA ORTOGONAL

Un bus per al Bon Pastor

El veïnat se sent mal comunicat i demana que el nou H8 s'endinsi al barri, com es va pactar, i que el metro funcioni fins a les 24 hores

La petició 8 L’estació del metro de Bon Pastor, fins a la qual els veïns demanen que arribi el nou H8.

La petició 8 L’estació del metro de Bon Pastor, fins a la qual els veïns demanen que arribi el nou H8. / RICARD CUGAT

2
Es llegeix en minuts
HELENA LÓPEZ
BARCELONA

El desplegament de la nova fase de la xarxa ortogonal previst per a aquest novembre, que en principi havia d'arribar al veïnat del Bon Pastor i se l'esperava amb candeletes, s'ha convertit en una galleda d'aigua freda, al saber-se la notícia que l'esperat H8, una de les noves línies de la xarxa ortogonal, que havia de donar servei al veïnat, arribaria al territori del Bon Pastor, però es quedaria a La Maquinista i no s'endinsaria al barri, on viuen la majoria dels veïns, com havia demanat sempre l'associació de veïns, que reivindica que la nova línia arribi fins al carrer de Sant Adrià, per enllaçar amb la parada del metro, inaugurat l'abril del 2010. «No entenem que prioritzin un negoci privat, com és un centre comercial, a les necessitats d'un barri», critica Paquita Delgado, presidenta de l'associació de veïns, que també denuncia que no hi ha hagut mai un «procés participatiu real» per parlar sobre les necessitats de mobilitat del barri popular.

A ulls de Delgado, simplement afegint una o dues parades a la imminent H8 i fent-la arribar fins al metro complirien amb el que van prometre i tindrien el barri menys enfadat (empipament que arrossega des del desembre del 2011, amb la supressió de la línia B22). «És una situació molt injusta i no callarem», adverteix la líder veïnal, que també denuncia que a les onze de la nit el barri del Bon Pastor queda incomunicat, ja que el metro -la L-9 i la L-10- en el seu tram tanca una hora abans que la resta de línies i no tenen cap bus nocturn.

Notícies relacionades

Fonts municipals responen que hi ha hagut «una informació constant» als veïns per preparar el desplegament de la xarxa ortogonal, que l'H8 suposarà una «millora important» per al barri i que s'ha fet «un gran esforç» perquè la línia arribi fins a La Maquinista (la que substitueix es quedava a Sant Pau, quatre quilòmetres abans). Les mateixes fonts indiquen que la connexió amb el metro que demanen els veïns es podrà fer a La Sagrera, i que les retallades que pateix la zona pel que fa al transport -la citada B22- les ha fet Tusgsal, no TMB. A aquests arguments, el veïnat contesta que és l'ajuntament el responsable d'oferir respostes, sigui qui sigui «el responsable de les retallades». «Demanem també un bus que ens comuniqui amb l'ambulatori de Sant Andreu, a la Meridiana amb Concepción Arenal, i amb el CUAP de les casernes, on ja hem aconseguit que es desviï el recorregut de l'11, però encara no passa cap bus a la nit; una cosa tan senzilla amb la línia nocturna N8», insisteix Delgado, firmes en mà.

Els veïns de Badalona i Sant Adrià han corregut millor sort. La també nova H10 unirà el barceloní barri de Badal amb el Palau d'Esports de Badalona, una de les nou parades en aquesta ciutat que tindrà la nova línia, que farà un recorregut pels barris de Sant Joan Baptista, la Catalana, la Mina i el Besòs, i connectarà amb el metro, els autobusos de Tusgsal, el Trambesòs i Rodalies.