ENQUESTA EMPRESARIAL

Barcelona ocupa el quart lloc entre les ciutats més creatives del món

Un estudi situa la capital catalana davant de Tòquio, Berlín i París

1
Es llegeix en minuts

Barcelona ocupa el quart lloc entre les ciutats més creatives del món,  darrere de San Francisco, Londres i Nova York i davant de Tòquio, Berlín, Amsterdam o París, segons una enquesta sobre la marca Barcelona realitzada per Barcelona Centre de Disseny (BCD).

L'enquesta s'ha distribuït entre un total de 390 professionals amb càrrecs directius i executius en empreses i institucions internacionals vinculades al món de la tecnologia, les indústries creatives i la innovació, i s'han rebut un total de 82 respostes.

La mateixa enquesta apunta que els valors i atributs de la marca Barcelona són bàsicament la creativitat i el desenvolupament i disseny urbà, a més de la infraestructura creativa i el talent emergent.

Els factors més rellevants per establir un projecte d'inversió indiquen que és imprescindible comptar amb uns avantatges fiscals i un marc administratiu i legal àgil que faciliti la creació de noves empreses, amb infraestructures i connexions fiables i amb una comunitat i una cultura creatives.

També es considera important el talent, la qualitat i l'estil de vida, l'hospitalitat i l'actitud positiva i oberta de la gent.

El resultat d'aquesta enquesta s'ha donat a conèixer avui durant la presentació del Programa Marca Barcelona, que té com a objectiu impulsar la marca de la ciutat per potenciar la seva internacionalització empresarial i convertir la ciutat en un pol d'atracció, de talent i inversió.

En l'acte han participat empreses referents en la utilització de la marca Barcelona en les seves estratègies d'internacionalització, com Damm, Morillas, Natura Bissé Barcelona, RS Barcelona i Unió Suiza Barcelona.

Notícies relacionades

El Programa Marca Barcelona pretén acompanyar les empreses en la promoció internacional i evitar que la marca es banalitzi, realitzar estudis sobre la marca de la ciutat, impulsar la creativitat i sensibilitzar el ciutadà sobre aquest assumpte ja que la marca està formada per molts valors que percep la gent d'aquí i de fora.

Durant el debat s'ha posat de manifest que hi ha ciutats que tenen més força que els seus propis països com a marca, la importància de la col·laboració publicoprivada i també la necessitat de posar filtres perquè la marca Barcelona no s'utilitzi de manera oportunista.