Impuls a un mitjà de transport sostenible

Passeig de Gràcia ciclista

L'ajuntament convertirà els dos laterals en zona 30 encara que la norma ja els dóna aquesta categoria

El consistori paga 17.700 € a un exdirectiu del RACC perquè refaci l'ordenança de la bici

Un ciclista puja pel lateral de passeig de Gràcia enganxat a la vorera per permetre el pas dels vehicles motoritzats, ahir a la tarda.

Un ciclista puja pel lateral de passeig de Gràcia enganxat a la vorera per permetre el pas dels vehicles motoritzats, ahir a la tarda. / JOAN PUIG

1
Es llegeix en minuts
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL / Barcelona

El de la bici a Barcelona no és un problema d'infraestructures, que també. Ni d'escassetat de cultura ciclista, que alguna cosa d'això hi ha. És la raquítica fe en aquest vehicle --no de paraula, sinó d'acció-- el que el manté a la carpeta de transports anecdòtics. I no és una cosa dels dos últims anys, compte. L'alcalde va insinuar fa uns dies que carrers principals de la ciutat, com Balmes o Via Laietana, podrien albergar un carril lent per a la bici. Va sorprendre a tothom, potser els seus propis regidors els primers. Ahir es va rebaixar el suflé, perquè d'aquelles autopistes urbanes s'ha passat als laterals del passeig de Gràcia. S'aprofitarà la millora d'aquesta artèria comercial per convertir els vessants en zona 30, encara que el més curiós del cas és que l'ordenança de circulació de vianants i vehicles ja la considera com a tal.

Notícies relacionades

Ahir tocava comissió de seguretat i mobilitat a l'ajuntament. I allà, Eduard Freixedes (CiU) va anunciar que la reforma del passeig de Gràcia convertirà els laterals en una «zona de convivència entre vehicles i bicicletes». Sobre la possibilitat d'obrir nous passadissos de trànsit calmat en carrers en què se superen de llarg els reglamentaris 50 quilòmetres per hora, va dir que es farà de manera «gradual», i va assegurar que Balmes no té perquè ser un d'aquests malgrat que Xavier Trias sí que el va esmentar fa dues setmanes quan va presentar el full de ruta del consistori en matèria ciclista durant aquest any.

>>Llegiu la informació completa sobre la reforma dels laterals del passeig de Gràcia a e-Periódico