Els porxos de Xifré: reforma sí; hotels potser
Els partits veuen amb bons ulls la millora de la zona, però expressen dubtes sobre augmentar els llits

Dos obrers retiren una bossa plena de runa d’una de les finques en rehabilitació de l’entorn dels porxos d’en Xifré. /
El projecte de reforma dels porxos de Xifré està obligat a conviure amb el debat sobre el pla d'usos de Ciutat Vella i el model turístic i comercial de la ciutat. Els propietaris de les finques d'aquesta illa, tal com detallava ahir aquest diari, plantegen a l'ajuntament una millora integral del lloc, en un altre temps temple de l'electrònica de baix cost i convertit ara en un racó. Proposen fer que el carrer sigui de vianants i es comprometen a sanejar façanes i arreglar els arcs que envolten el barri des de Pla de Palau fins a Via Laietana. Ningú discuteix a aquests promotors el seu dret de reclamar una neteja de cara. Una altra cosa és acceptar que aquest renaixement vingui acompanyat d'un 'boom' turístic o d'un desembarcament en massa d'empresaris hotelers.
Des del punt de vista polític el focus va més enllà de la zona zero. Alberto Villagrasa, regidor del PP, considera que el pla dels promotors s'ha fet "amb molt cap i visió de futur per a una zona de Ciutat Vella que està morta comercialment i socialment". La dinamització de la zona, apunta el regidor conservador, "crearà llocs de treball", i funcionarà com a nexe entre la Ribera i la Barceloneta. Sobre la possibilitat d'instal·lar-hi hotels, assegura que l'entorn és ideal perquè no està saturat com altres àrees del districte.
>>Llegiu la informació completa sobre el projecte de reforma dels porxos de Xifré a e-Periódico.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- Com evitar les trucades ‘spam’ Ni respondre ni bloquejar el número: això és el que has de fer per acabar amb les trucades ‘spam’ per sempre
- Pogacar triomfa en el Dauphiné davant Vingegaard
- Russell s’imposa en el caos de McLaren al Canadà
- La lliçó del compromès Leo Messi
- Un PSG insaciable esclafa l’Atlètic