PLA MUNICIPAL

Barcelona va decomissar 275 instruments per incivisme el 2012, un 81% més que el 2011

L'ajuntament els cedeix a entitats

1
Es llegeix en minuts

La Guàrdia Urbana de Barcelona va decomissar 275 instruments el 2012 per incompliment de l'ordenança de civisme, un 81% més respecto dels 152 del 2011 --159 el 2010--, i ho va fer majoritàriament als districtes de Ciutat Vella i Gràcia, i en menor proporció a l'Eixample.

Ho ha informat aquest divendres en roda de premsa el regidor de Sants-Montjuïc, Jordi Martí, que ha presentat la cessió a quatre entitats del districte de 87 instruments dels decomissats el 2011: La resta van ser reclamats pels seus propietaris o estaven en mal estat.

Aquesta iniciativa ja es va portar a terme l'any passat amb entitats de Ciutat Vella, que van rebre 168 instruments, ja que hi havia molts acumulats d'altres anys --malgrat que abans d'aquesta projecte de cessió es destruïen.

Forma part d'un protocol d'actuació entre la Guàrdia Urbana i l'Institut de Cultura de Barcelona (Icub), i els beneficiaris seran aquesta vegada l'associació Toxo e Xestas, de la Marina; Integra Sons, del Poble-sec; l'escola de Música Jam Session de Font de la Guatlla i l'escola de Música Farré de Sants.

Gran part del material cedit són guitarres --19-- i amplificadors --27--, en una acció que Martí ha valorat molt positiva per a la gent dels barris, ja que molts d'ells acabaran sent "indirectament beneficiaris".

Notícies relacionades

L'ordenança estableix que les actuacions musicals a la via pública requereixen llicència, tret que es facin sense altaveus ni instruments de percussió, en un espai amb una amplada més gran de set metres, sense perjudicar el trànsit i entre les 10 i les 22 hores sense superar la mitja hora ni acumular-se dues hores d'actuació en un mateix lloc.

A més, sense llicència no es pot tocar en llocs que confrontin amb centres docents, hospitalaris, clíniques o residències assistides, ni terrasses o vetlladors.