ESTRATÈGIA SOCIAL

Les entitats de veïns aconsegueixen tres locals a Can Batlló

Aquests espais estaran destinats a activitats culturals, socials i lúdiques

Panorama a Can Batlló.

Panorama a Can Batlló.

2
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / Barcelona

L'Ajuntament de Barcelona cedirà provisionalment tres locals del recinte fabril Can Batlló, a Sants-Montjuïc, al Centre Social de Sants i a la comissió de veïns de la Bordeta, que ja comptaven amb altres espais annexos des de juny del 2011.

El regidor de Sants-Montjuïc, Jordi Martí (CiU), ha visitat aquest dimarts les naus --sumen 730 metres quadrats-- juntament amb el president del Centre Social de Sants, Josep Maria Domingo, i el representant de la comissió de veïns i veïnes de la Bordeta, Enric Jara.

Els locals estaran destinats a activitats culturals, socials i lúdiques; en el cas del Centre Social utilitzarà un dels tres locals per posar en marxa un taller de fusteria per proveir les necessitats del bloc 11 de Can Batlló.

Martí ha informat que en els pròxims dies la cessió es farà oficial amb un conveni, i ha destacat que el procés s'ha realitzat "de comú acord, amb el màxim diàleg i el màxim consens".

Ha assegurat que a l'abril acabaran de pagar-se les indemnitzacions a totes les persones, industrials i entitats amb dret, i es tiraran endavant usos provisionals en espais del recinte perquè hi pugui haver activitats "d'oci i culturals", com horts urbans.

Paral·lelament es començaran a enderrocar els espais acordats amb les entitats, segons Martí, que permetran obrir Can Batlló al barri perquè la gent "pugui accedir lliurement" a l'espai.

Una vegada finalitzades les expropiacions de la part de la del recinte en què intervé l'Ajuntament, l'anomenat sector 1, aquesta àrea serà en part propietat del consistori i en part de la constructora InmoGaudir, encarregada de la construcció dels pisos.

Segons l'última modificació del Pla General Metropolità (PGM) aprovada el 2006, la urbanització de la zona de Can Batlló i la Magria preveu la construcció de 1.656 vivendes, de les quals 985 seran lliures, 471 amb algun tipus de protecció i 200 més dotacionals.

Els primers edificis es començaran a construir a l'inici de l'any que ve. Domingo ha assenyalat la necessitat que siguin de protecció oficial: "El barri necessita més veïns, perquè la població s'ha envellit i s'han tancat comerços". Sobre els 20 equipaments que es van preveure per al recinte, Martí ha assegurat que una comissió de seguiment amb les entitats del barri es reuneix mensualment per anar acordant "progressivament" no només els usos sinó les actuacions que ha de fer l'ajuntament.

Pel que fa a la intervenció en l'anomenat sector 2, correspon a la Generalitat i es manté parada: "Estem en diàleg amb la Generalitat perquè un dia, més aviat que tard, es desbloquegi", ha assegurat Martí.

Notícies relacionades

Domingo ha assenyalat que les entitats estan assumint la posada en marxa d'equipaments, encara que creu que tard o d'hora hi haurà d'haver impuls de les administracions: "Nosaltres hem tingut paciència i la seguirem tenint, però el veïnat té pressa".

El projecte de l'actual Govern municipal, que es va desencallar fa un any amb el suport del PP i ERC, preveu, com a mínim, complir els terminis de la construcció del nou Centre d'Atenció Primària (CAP) de Bordeta-Magria, per un cost de 4,59 milions.