Barcelona posa en marxa una oficina virtual d'atenció al ciutadà

1
Es llegeix en minuts

L'Ajuntament de Barcelona ha presentat aquest divendres el prototip d'Oficina Virtual d'Atenció al Ciutadà que permet als ciutadans realitzar alguns tràmits municipals de manera remota. Segons informa l'ajuntament en una nota de premsa, es tracta d'una experiència pilot, pionera a tot Espanya i la primera que s'instal·la a tot Europa.

L'equipament consisteix en un "quiosc" dotat d'una pantalla de videoconferència, impressora i escàner, on el ciutadà podrà actuar en temps real amb personal municipal d'atenció al ciutadà, per realitzar els tràmits que la direcció d'atenció al ciutadà hi anirà incorporant.

Notícies relacionades

La nova cabina estarà en proves durant tres mesos i s'ha ubicat a la Casa del Mig, al parc barceloní de l'Espanya Industrial.

La iniciativa s'emmarca en l'acord de col·laboració subscrit entre l'Ajuntament de Barcelona i la companyia Cisco l'1 de març del 2012 per transformar la ciutat en un referent en el desenvolupament urbà mitjançant la plataforma Cisco Smart+Connected Communities.