Reactivades les obres de la L-9 a la Zona Franca

La represa és imprescindible perquè el metro arribi a l'aeroport el 2014

Obres de les estacions i les cotxeres de la L-9 del metro passant pel carrer A de la Zona Franca.

Obres de les estacions i les cotxeres de la L-9 del metro passant pel carrer A de la Zona Franca. / ARXIU / FERRAN NADEU

1
Es llegeix en minuts

Les obres de la línia 9 del metroal ramal de laZona Franca s'han reprès aquest dilluns, segons han informat fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat. Després d'estar aturades per falta de finançament des de finals del 2011, la tuneladora tornarà a funcionar per perforar el tram de 800 metres que queda fins a arribar al pou de bifurcació, on s'uneixen els dos ramals de les línies 9 i 10. La represa d'aquestes obres és imprescindible perquè el metro arribi a l'aeroport del Prat el 2014, ja que el tram de la Zona Franca funcionarà com a túnel de servei per a cotxeres i subministrament elèctric d'aquest tram de la L-9.

Les obres s'han pogut reprendre una vegada el Govern català i les constructores de la línia 9 han arribat a un acord per finançar la perforació del túnel de la Zona Franca. Així, els recursos que les constructores havien de destinar a construir estacions en altres trams de la línia que encara no han d'entrar en servei es dedicaran a finalitzar el túnel que unirà els dos ramals del costat Llobregat de la L9/L10.

Notícies relacionades

Les constructores de la unió temporal d'empreses (UTE) que estan executant la perforació del túnel de la Zona Franca preveuen que la tuneladora, que està entre les estacions de Provença i Gornal, pot arribar al pou de bifurcació cap a finals d'any. D'aquesta manera es podrà connectar el metro amb l'aeroport el 2014.

Actualment, ja s'han construït 43,5 quilòmetres de la línia 9, cosa que representa un 86,9% del total del projecte. A més del tram de 800 metres de la Zona Franca, falten per perforar 4,2 quilòmetres del tram central de la futura infraestructura. Les tuneladores que han d'executar aquesta part de l'obra estan parades per falta de finançament a l'altura de Lesseps, en un costat, i entre Campus Nord i Manuel Girona, en l'altre.