estrena urbana singular

El primer bus limusina de BCN per a 60 persones ja circula per la ciutat

El vehicle, amb barra de bar inclosa, se suma a l'auge de les activitats privades en cotxe de luxe

Una empresa dedicada a l'oci obté la patent local del gegant i l'ofereix per a celebracions

Un grup de dones a punt de sortir de celebració, a l’interior del vehicle, la nit de dissabte passat.

Un grup de dones a punt de sortir de celebració, a l’interior del vehicle, la nit de dissabte passat. / ÁLVARO MONGE

2
Es llegeix en minuts
PATRICIA CASTÁN
BARCELONA

Per fora sembla un autocar customitzat, que crida l'atenció pel seu color negre i els seus motius grocs. Però el verdader impacte es produeix al veure l'interior, també fosc, i més semblant a una discoteca que a qualsevol vehicle. Es tracta del primer bus limusina que circula per Barcelona, després que una empresa local hagi aconseguit la patent d'explotació. El seu objectiu és merament lúdic: integrar-lo en el marc de celebracions de tota mena. Per això no hi falten ni barra de bar, ni llums ni una barra vertical molt versàtil, per subjectar-se o per ballar...

La nova proposta de transport per a l'oci se suma a la llista de vehicles de lloguer amb xòfer i de luxe, que en els últims anys han proliferat a la ciutat amb fins multiús, des del trasllat de famosos o personalitats fins a casaments, passant pels profitosos comiats de solter o soltera i els aniversaris, que converteixen les limusines en saraus rodants.

Les que es veuen més són les elegants Lincoln, per a vuit passatgers asseguts (de vuit o nou metres), i les Hummer més recents, per a 12 persones assegudes i que fan uns 10 metres. Aquesta última modalitat és la més demanada per a festes privades de luxe i ocasions especials en horaris nocturns.

No obstant, l'arribada del Limo Bus BCN, patentat a la ciutat i a Madrid per l'empresa de celebracions Andrea Suárez, suposa multiplicar la capacitat d'aquesta modalitat de transport, en un àmbit menys exclusiu. Els models similars alimobusosfins ara es fabriquen tan sols a la Xina i els EUA. Segons els seus gestors, que no han trobat cap producte així a Europa, l'únic altre model bessó a Espanya és el que obra en poder del seu fabricant, a Pamplona; mentre que almenys n'hi ha un altre de similar a València, segons sembla pendent de permisos i patents.

DE 14 METRES DE LLARGADA / El que ja recorre Barcelona i la seva àrea metropolitana és un bus de doble eix posterior de 14 metres de longitud, 4,5 metres d'altura (2 a l'interior) i amb capacitat màxima per a 90 persones (parat), encara que en circulació les places possibles són 60 (41 asseguts i 19 a peu dret, amb barres de subjecció com en un bus normal). L'exclusivitat fa que, de moment, cap empresa pugui operar a la ciutat sense permís d'aquesta, asseguren.

La curiositat que desperta al seu pas dóna lloc a la sorpresa de portes endins, ja que compta amb dues pantalles led integrades de 46 polzades, taules de càtering per donar servei al passatge, més de 2.000 watts de so, il·luminació especial i barra de bar amb tota mena de servei i begudes per tenir la festa a dins.

Notícies relacionades

El copropietari, Jonathan Domínguez (procedent del món de l'espectacle, amb el nom professional d'Andrea Suárez), la concep com un servei més a les celebracions per a empreses i grups particulars que convoquen habitualment. «Al mateix espai hi pots fer fins i tot sopars, música, diversió o descans, xous en directe, pantalla per mirar el futbol...», detalla.

Fonts de l'Ajuntament de Barce­lona apunten que, al no ser transport públic, en marxa els passatgers haurien d'anar asseguts.