Entrevista AMB EL PRESIDENT DE BARNA CENTRE

Javier Cottet: «L'experiència diu que obrir més festius no amplia les vendes»

«Lexperiència diu que obrir més festius no amplia les vendes»_MEDIA_1

«Lexperiència diu que obrir més festius no amplia les vendes»_MEDIA_1 / francesc casals

3
Es llegeix en minuts
PATRICIA CASTÁN
BARCELONA

Barna Centre, l'eix comercial a cel obert més visitat de la ciutat, estrena president. Javier Cottet coneix el territori amb detall. Una de les seves botigues històriques (Òptica Cottet) és al cotitzat Portal de l'Àngel.

-¿Amb quins objectius arriba a la presidència del principal eix de botigues de Barcelona?

-Revitalitzar Barna Centre com a eix comercial per facilitar la dinamització del seu teixit econòmic i comercial des de la gestió integrada de l'oferta historicocultural, gastronòmica, hotelera i d'oci de la zona. La singularitat del patrimoni de Barna Centre la fa única i el nostre objectiu és continuar posicionant-la com a eix emblemàtic. Per aconseguir-ho desitjo implicar-hi més el teixit comercial i les administracions, aconseguir donar més i millors serveis al client, que el barceloní se senti satisfet i orgullós del seu centre històric i que l'esculli com el seu lloc de compres, consum i oci amb qualitat de vida.

-¿Quin diagnòstic fa de Barna Centre i la seva evolució?

-L'associació té 37 anys d'història i ja des del seu començament va ser considerada un model comercial i urbanístic d'èxit amb què es van referenciar ciutats del món sencer i altres zones de la nostra ciutat. Ajudem a fer entendre la importància del comerç com a eix vertebrador de la ciutat, com a element dinamitzador i de cohesió social. Ara és el moment de tornar a recollir el llegat amb un fort compromís i entusiasme per renovar l'aposta i tornar a donar un nou impuls a la nostra proposta comercial, turística i cultural. És necessari reforçar el teixit associatiu i les complicitats entre els diversos agents públics i privats que participem en la gestió del centre de la ciutat.

-¿La crisi econòmica ha fet molt de mal fins i tot en l'eix més transitat de la ciutat?

-Som conscients que la crisi ha afectat molt més altres zones, però parlem d'una crisi general que ha provocat una disminució en el creixement econòmic i en la capacitat de consum de la població. El comerç ha recollit la crisi com a oportunitat per reinventar-se i el nostre objectiu és sortir-ne enfortits, però ens agradaria col·laborar activament per ajudar a sortir-ne una part de la població amb nosaltres. Amb el suport de les Administracions, l'activitat comercial podria absorbir part dels aturats d'altres sectors. Reivindiquem la gestió de la crisi com a oportunitat per a tots.

-¿Què opina del pes cada vegada més elevat de les multinacionals en els seus carrers més emblemàtics? ¿Poden prendre identitat a Barna Centre?

-Barna Centre té una gran riquesa en la seva oferta comercial. Agrupem més de mil comerços i 104 especialitats diferents, en la nostra zona es concentra el comerç més especialitzat, el global i el local, l'emergent i el tradicional. Tot suma i ho fa en termes de qualitat. Però el factor que fa multiplicar és la singularitat inigualable de ser el centre històric de Barcelona, el context arquitectònic i patrimonial, l'oferta lúdica i cultural que ens envolta.

-¿Com valoren a nivell comercial l'augment de turistes que està vivint la ciutat?

-Des del sector públic i des del privat s'ha treballat molt per poder aconseguir la bona imatge i el reconei­xement exterior de Barcelona com a destinació turística. És un fet po­sitiu que la marca Barcelona disfruti de bona salut, en els seus diferents vessants: cultural, com a ciutat de compres i de negocis. Barna Centre-barri Gòtic és una destinació dins de la destinació i això també ens fa afrontar reptes importants com la seguretat o la neteja, en què continua sent important la màxima implicació per part de tots.

Notícies relacionades

-¿I com veu la possibilitat que el Govern de la Generalitat augmenti el nombre de festius amb botigues obertes?

-Estem a favor de mantenir els vuit diumenges d'obertura permesa. L'experiència ens demostra que ampliar festius no significa ampliar vendes, en canvi afecta negativament la conciliació familiar dels nostres col·laboradors i el negoci de petit format.