INICIATIVA DIRIGIDA ALS TURISTES

Parets suggerents

L'Hotel Denit, al barri Gòtic, ha decorat els seus envans amb vinils que proposen visitar desenes de llocs de la ciutat

Vinil amb les places del districte en una de la parets, davant de la recepció.

Vinil amb les places del districte en una de la parets, davant de la recepció. / JOAN PUIG

2
Es llegeix en minuts
ROSA MARI SANZ
BARCELONA

Fa un any i mig, quan el grup Majestic va obrir al barri Gòtic l'Hotel Denit, amb una clientela principalment forana que visita la ciutat durant dos o tres dies, va voler donar-li un toc especial i transformar la porta d'entrada en la portada d'un llibre que invités, a continuació, a llegir frases d'escriptors coneguts impreses a les parets de l'edifici. La idea no es va acabar materialitzant, però va quedar pendent el desig de donar un toc especial a aquest establiment de tres estrelles i disseny minimalista i d'avantguarda. Ja s'ha materialitzat. Des de fa uns dies, els envans d'aquest edifici del carrer d'Estruc s'han convertit en una guia de Barcelona, amb il·lustracions en vinil que suggereixen als visitants desenes de llocs per perdre's per la capital catalana.

Lluny de les indiscutibles icones que es pressuposen conegudes pels forans, com la Sagrada Família o el parc Güell, les parets de l'hotel llueixen més de 200 vinils amb una cinquantena de suggeriments que van des dels populars bars Tomàs o La Esquinica, per degustar alguna de les millors tapes de la ciutat, fins a oasis urbans com els jardins de la Universitat de Barcelona, sense oblidar el mirador del Carmel o els carrers de Tallers i Joaquín Costa. Així fins a 50 suggeriments.

Econòmic i actualitzable

«La idea és descobrir als nostres clients, un públic preferentment jove, llocs no gaire habituals a les guies», explica el responsable de Màrqueting del grup Majestic, Santiago Martín, que remarca el fet que es tracta d'una decoració relativament econòmica i fàcilment actualitzable si arriba el no descartable moment de posar-se al dia amb noves propostes de la ciutat.

Notícies relacionades

Les obres, del dissenyador suec establert a Barcelona Klas Ernflo, són visibles des que el client entra a la recepció de l'hotel, en què destaquen dos grans vinils en blanc i negre que inviten a visitar les places de Gràcia i el parc de la Ciutadella. Sota totes les reproduccions, un petit text en anglès sobre la recomanació. «Ens vam plantejar que estigués escrit en castellà i en català, però les reproduccions de les habitacions són molt petites i acabava perdent la gràcia», assegura Martín. De fet, el 95% dels clients són internacionals.

La iniciativa no s'acaba aquí. A la recepció de l'hotel hi ha, a disposició dels visitants, una petita guia amb un cost de set euros que recull les reproduccions plasmades a les parets i els seus textos, aquesta vegada, també en castellà. Pel que expliquen des de l'establiment, està sent molt ben rebuda pels hostes.