CANVIS EN EL PROJECTE PER A LA TRANSFORMACIÓ DEL PATRIMONI DEL FC BARCELONA
El Barça s'oblidarà del disseny de Norman Foster per al Camp Nou
Cap dels tres principals candidats vol realitzar el projecte
L'estadi, que va ser construït el 1957, presenta importants deficiències

Norman Foster presenta la maqueta del seu projecte per al Camp Nou, el setembre del 2007. /
el projecte que l’arquitecte anglès Sir Norman Foster va dibuixar per al Camp Nou del futur anirà a parar al calaix de l’oblit. El motiu formal que va donar inici a la segona recerca, per part del club, d’una requalificació per rendibilitzar els terrenys del Miniestadi passarà a millor vida ja que cap de les tres principals candidatures, ni la de Sandro Rosell, ni la de Marc Ingla ni la de Jaume Ferrer (en rigorós ordre demoscòpic) pensen fer-li cap cas. El cost i, sobretot, el que s’aconsegueix per aquest cost, taxat fa dos anys en 250 milions d’euros i que alguns ja dupliquen fins als 500, és el que fa fer marxa enrere els presidenciables. Ahir, la comissió municipal d’Urbanisme va emetre un informe favorable, per la seva part, sobre el pla de requalificació del Miniestadi, que serà aprovada provisionalment el divendres dia 28.
La proposta amb què Foster va guanyar el concurs convocat el 2007 pel club blaugrana manté l’estructura asimètrica actual, encara que amb una imatge nova. Foster, a més, preveu incrementar fins a les 104.000 les localitats de l’estadi, totes elles a recer de la pluja i les inclemències del temps.
Les tres candidatures coincideixen que el Camp Nou necessita una reforma. Obra de Francesc Mitjans, el 1957, el Camp Nou va quedant cada vegada més com un camp antiquat, sobretot si es compara amb modernes meravelles com l’Emirates Stadium i el nou Wembley (obra del mateix Foster), tots dos a Londres, o l’Allianz Arena, a Munic (de l’equip suís Herzog & De Meuron, tercers en el concurs blaugrana).
Els accessos per al públic en general i, molt particularment, per a les persones amb alguna discapacitat física són, ara mateix, un dels grans temes pendents. Lligat a això estan els aspectes de seguretat, és a dir, l’evacuació en cas que sigui necessari i, en un últim esglaó, les paradetes de restauració que doten els passadissos del coliseu blaugrana d’un aspecte entranyable però alhora desmanegat i, sobretot, d’una olor característica.
RECONSIDERACIÓ / La candidatura de Jaume Ferrer, ungida pel mateix Joan Laporta amb el títol de continuista de la junta actual, la que va convocar el concurs que va guanyar Foster, va assenyalar a aquest diari que el projecte seleccionat al seu dia s’ha de reconsiderar.
Més enllà del fet que els números que sorgeixen de la requalificació del Miniestadi, finalment, no siguin tan pròspers, per al club, com es preveia, sobretot en la conjuntura econòmica actual, el cost de la remodelació eminentment estètica sembla excessiu.
L’equip de Marc Ingla considera que les obres a l’estadi són ine-
Notícies relacionadesvitables i que el cost d’aquestes reformes, com a mínim, se situaria en gairebé el 80% del que s’ha pressupostat per al projecte de Foster. Aquest disseny no provoca grans entusiasmes entre els membres de la candidatura, encara que, arribat el cas, sotmetria a referèndum entre els socis la possibilitat de fer aquest projecte o un altre.
ROTUNDAMENT EN CONTRA / Els més contundents pel que fa a la «bogeria» que suposa seguir endavant amb el projecte Foster són els col·laboradors de Rosell. Un portaveu de la candidatura va assenyalar a aquest diari que la inversió és desproporcionada per aixecar el que ell qualifica, simplement, de «façana», en referència al mosaic de panells de policarbonat de diversos colors i panells de vidre translúcids que donarien un aspecte de mosaic de colors. Els homes de Rosell consideren absurd desprendre’s de patrimoni del club per embellir l’estadi. El mateix Rosell va afirmar ahir a Madrid que el disseny de Foster no és «viable».
- Dos grups d’experts reformaran la DGAIA en un termini de tres mesos
- Accident Una persona morta al centre comercial Via Sabadell en desprendre's un plafó de formigó d'una botiga
- L’atropellament revifa el malestar veïnal a Cornellà pel trànsit
- Funció pública El Govern central promet als funcionaris pagar-los «ben aviat» la pujada salarial del 0,5% que els deu des de l’any passat
- Sinistralitat viària Catalunya tindrà sis nous radars autònoms per a les carreteres amb més accidents de trànsit