BALANÇ DE LES DADES DE mobilitat Del 2009

La bici perd terreny a Barcelona per l'empenta incessant de les motos

El nombre de motoristes creix un 15% en tres anys i el Bicing cau un 12,5%

1
Es llegeix en minuts
C. M. D.
BARCELONA

Les motos no entenen de crisis. Mentre que el nombre de cotxes que circulen per la ciutat baixa i quan el transport públic perd usuaris i el Bicing recorre menys quilòmetres que abans, les motos incrementen la seva presència un 15% en tres anys i ja suposen el 32,61% del total de desplaçaments amb vehicle privat, un 6,71% més que el registre de l’exercici anterior.

L’informe de mobilitat del 2009, que l’ajuntament va presentar ahir a les entitats membres del Pacte per la Mobilitat, és un reflex fidel de la societat i un indicador que l’equip de Jordi Hereu hauria de tenir en compte per a futures decisions, com la reforma de la Diagonal, on per cert encara no queda clar el paper de les motos a les voreres.

L’augment de motoristes contrasta amb el descens de l’ús de la bicicleta, que havia experimentat una pujada espectacular des del 2007, any en què va entrar en funcionament el Bicing. Els desplaçaments a pedals van baixar un 5,6% l’any passat, en part, arrossegats pel descens del nombre de viatges realitzats amb la bicicleta pública, que va caure un 12,5% respecte al 2008. Amb 6.000 bicicletes i 419 estacions, el Bicing es manté en 182.000 abonats.

Notícies relacionades

Hi ha una xifra positiva que convida a la reflexió: la baixada de vehicles en totes les vies internes i externes de la capital catalana va tenir com a conseqüència un augment de la velocitat mitjana. A les dues rondes es va circular un 5,3% més ràpid (59,3 km/h), mentre que la mitjana de la ciutat va créixer un 10,3% (23,5 km/h).

TRAMVIA A L’ALÇA / Pel que fa al transport públic, l’any passat van agafar el metro un 4% menys d’usuaris que el 2008, mentre que el tramvia va créixer un 3,2%, xifra que alleujarà els que defensen que aquest mitjà de transport recorri el tram central de la Diagonal. També destaca l’augment del bus nocturn, que en tres anys ha acostat a casa un 42% més de viatgers.